نکات مهم در خرید آبنما

آبنما پرده آب

از المانهای پرطرفدار در زیباسازی شهر و مبلمان شهری و دکوراسیون داخلی و فضای خارجی ساختمان ها انواع آبنما می باشد. حال برای شما که ممکن است در حوزه مبلمان شهری و یا دکوراسیون ساختمان ها فعالیت میکنید و یا حتی برای استفاده شخصی می خواهید آبنمای مناسبی تهیه و راه اندازی نمایید قطعا این سوال پیش می آید که چه نکاتی برای خرید آبنما باید مورد توجه قرار گیرد؟

با توجه به موضوع مقاله می توان انواع آبنما را به سه گروه تقسیم بندی کرد:

 

 

 

 

 

استند شیشه ای آبنما

دسته اول از گروه بندی آبنما

این دسته شامل آبنمای قابل خرید به صورت پکیج آماده که امکان تهیه آن ها در بازار به صورت یک پکیج آماده آبنما مانند انواع آبنمای رومیزی کوچک و آبنمای استندی شیشه ای یا سنگی و انواع آبنمای باکسی که قابلیت جابجایی را دارند می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نازل آبنما فوم

دسته دوم از گروه بندی آبنما

این دسته شامل، آبنمایی که خرید تجهیزات آن مستلزم به ساخت تاسیسات برقی، مکانیکی و ابنیه حداقلی جهت نصب میباشد مانند آبنمای پرده آب، آبنما بارانی و نازل های کلاسیک مورد استفاده در آبنما می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آبنما مدرن

دسته سوم از گروه بندی آبنما

این دسته، شامل آبنماهایی که نیاز به نصب حرفه ای دارند دارای مولفه ها و ساختار پیچیده ای هستند مانند آبنماهای موزیکال، آبنمای پویا، آبنما ریتمیک و دیگر آبنماهایی که زیرساخت تاسیساتی، برقی، کنترل و ابنیه خاص خود را دارد.

حال با ما همراه باشید تا با خواندن این مقاله، اطلاعات جامع و کافی، جهت خرید آبنما و ساخت آن به دست آورید:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آبنما در روف گاردن

خرید آبنما و انتخاب نوع آن با توجه به انتظار کارفرما و یا طراح

اگر شما طراح و یا دکوراتور هستید باید هنگام انتخاب نوع آبنما به انتظار و توقعی که کارفرما از آبنما دارد توجه ویژه ای داشته باشید بدین معنی که بیشتر اوقات هدف کارفرما از داشتن آبنما صرفا ایجاد زیبایی می باشد اما گاهی این هدف علاوه بر زیبایی به قصد داشتن یک سیستم ایجاد رطوبت و کاهش دما و فیلتر هوا، نیز افزایش می یابد از این رو باید سعی شود بیشتر از آبنماهایی که آب را بر روی سطح نسبتا وسیعی گسترده می کنند استفاده گردد تا عمل تهویه هوا به صورت مناسب تر انجام پذیرد.

در هر صورت بعنوان یک طراح، بهتر است خودتان محل قرارگیری آبنما را بررسی نمایید تا آگاهی لازم درباره فضای مورد نظر کارفرما برای نصب آبنما را از جهت مناسب بودن اجرای آن نوع آبنما، به دست آورید تا از لحاظ تامین برق و تأمین آب مورد نیاز در گردش آبنما و شستشوی آن مورد قبول باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آبنما بارانی گرد

در بعضی موارد کارفرما علاقه زیادی به صدای ریزش آب دارد پس می توان انواع آبنماهای پرده آب و آبنمای بارانی را در فضاهای باز یا مکانهایی که حوض با وسعت مناسب در نظر گرفته شده است پیشنهاد داد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نازل آبنما جام

 

گاهی مکان مورد نصب آبنما که حاصل از سلیقه کارفرما می باشد به صورت مینیمال و کاملا مدرن یا پست مدرن طراحی شده است که در این صورت پیشنهاد دادن انواع آبنما جام به صورت سکون و آبنما دیوار خیس و آبنما نواری و استفاده از آبراهه استیل و دیگر انواع آبنمای مدرن می تواند گزینه مناسب و مورد استقبال کارفرما باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آبنما کلاسیک

خرید و انتخاب نوع آبنما با توجه به کاربری محل نصب:

بهتر است قبل از طراحی آبنمای خود را در یکی از گروه های آبنمای شهری، آبنمای باغی و فضای سبز و آبنمای خانگی و دکوراتیو بخش بندی کنید که باعث می شود دید بهتری در طراحی و خرید آبنما با توجه به فضای مورد نظر به شما بدهند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آبنما خانگی نواری

اهمیت صدای ریزش آب در خرید آبنما:

با توجه به اینکه آبنما در هنگام روشن بودن غالباً دارای صدای ریزش آب و صدای موتور پمپ آب می باشد، باید با توجه به محیط مورد نصب، نوع مناسبی از آبنما را انتخاب کرد تا بتوان در دراز مدت از آن استفاده کرد. برخی آبنماها به صورتی طراحی و تولید شده اند که هیچگونه صدایی به جهت ریزش آب تولید نمی کنند و برای محیط هایی که نیاز به سکوت و آرامش می باشد مانند کتابخانه ها و بیمارستان ها، بسیار مناسب اند. از این دسته می توان به آبنما نواری و آبنما دیوار خیس اشاره کرد که با انتخاب پمپ آبنمای مناسب می توان یک آبنمای تقریبا بدون صدا را در اختیار داشت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آبنما دیوار خیس

اهمیت میزان پاشش آب در انتخاب آبنما:

نکته دیگری که در رابطه با محل نصب باید مورد توجه قرار داد اهمیت میزان پاشش آب در محیط اطراف آبنما می باشد. همانطور که میدانید قطرات آب هنگام ریزش و برخورد بر روی سطح آب، پراکندگی و پخش شدگی آب به طراف خود را ایجاد می نمایند از اینرو اگر آبنما در مکانی نصب می گردد که این پاشش آب و وجود رطوبت حاصل از آن، ایجاد مزاحمت می کند، باید از آبنماهایی که حداقل پاشش را ایجاد می کنند استفاده گردد مانند آبنما نواری، آبنما دیوار خیس، نازل آبنما چتری، نازل فوم آبنما، نازل آبنما جام و ... .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فوم ضد پاشش آب

گاهی از تمهیداتی جهت به حداقل رساندن میزان پاشش آب به اطراف جهت مقابله با محدودیت ها در انتخاب نوع آبنما، استفاده می گردد. مانند بسترهای فومی و یا مش بندی شده که در محل برخورد آب با سطح حوض قرار می گیرد و از پاشش و ایجاد صدای زیاد حاصل از برخورد قطرات آب به سطح جلوگیری می نماید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نصب آبنما

انتخاب آبنما با توجه به امکانات زیرساخت نصب:

همانطور که می دانید برای نصب و راه اندازی آبنما نیاز به زیر ساخت مناسب می باشد این زیرساخت شامل انتخاب نوع و سایز لوله جهت آبرسانی به نازل آبنما، نوع حوض آبنما، عایق کاری مناسب بستر آبنما با توجه به نوع آن، مکان و فضای مناسب جهت نصب آبنما، تناسب نوع کاربری محیطی که در آن آبنما نصب می شود و نوع خروجی آبنما و دسترسی آسان به نیروی برق جهت راه اندازی آبنما و ... می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پکیج آبنما

البته باید توجه داشت که اگر آبنمای انتخابی به صورت پکیج های آبنما باشد، تنها لازم است چند مورد زیرساختی را مد نظر داشته باشید که شامل ورودی جهت تامین آب آبنما، خروجی به فاضلاب جهت شستشو و نظافت آبنما و دسترسی به برق مورد نیاز راه اندازی آبنما می باشد. موارد فوق الذکر جهت راه اندازی آبنماهایی است که نیاز به ساخت زیر ساخت دارند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نصب آبنما

انتخاب نوع آبنما با توجه به نحوه نصب:

از آنجا که نصب بعضی از آبنماها نیاز به تخصص دارد، هنگام خرید آبنما باید به نحوه نصب آن دقت شود تا در جهت راه اندازی آن با مشکل روبرو نگردید. برای مثال اگر قصد نصب آبنما را در محیط داخلی منزل یا محل کار خود دارید و تخصص در زمینه نصب آن ندارید می توانید از انواع پکیج های آماده آبنما که به صورت پرتابل هستند مانند آبنما استندی بهره بگیرید که جهت راه اندازی تنها نیاز به اتصال به جریان برق را دارند.

اما در آبنماهایی که نیاز به ساخت دارند نصب تمامی تجهیزات نیاز به افراد متخصص و حرفه ای می باشد از اینرو پیشنهاد می گردد از شرکت های مهندسی توانمند و فعال در این زمینه بهره بگیرید تا از تجربیات و دانش آنها در نصب و راه اندازی صحیح آبنما استفاده نمایید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آبنما کف خشک

توجه به متریال مناسب آبنما و هماهنگی آن با محیط:

آبنما همانطور که از اسم آن پیداست در تماس مداوم با آب می باشد از اینرو سختی و ناخالصی موجود در آب تاثیر مستقیم بر روی پمپ ها، نازل ها، چراغ ها و دیگر اجزای بکار رفته در آبنما دارد و انتخاب متریال مناسب می تواند در کوتاه مدت و دراز مدت تأثیر بسزایی در کیفیت و عمر کارکرد آبنمای نصب شده دارد. به همین جهت معمولا از متریال استنلس استیل ۳۰۴ و یا ۳۱۶؛ پلاستیک؛ برنج؛ آلومینیوم و ... استفاده می گردد و امکان شستشو و نظافت تجهیزات باعث افزایش عمر کارکرد تجهیزات را بیمه می نماید که در صورت استفاده نکردن از متریال مناسب و نظافت و شستشو باعث صدمه و خرابی می گردد. اما استفاده از متریالی مانند آلومینیوم و پلاستیک به علت های گوناگون از جمله مقاومت کم در برابر فشار و ضربه، گزینه مناسبی برای استفاده در آبنمای آماده و پکیجی و آبنمای ساختنی نمی باشد. برای مثال اگر بخواهید آبنمایی را درون آب دریا نصب کنید بعلت وجود نمک و املاح زیادی که در آن وجود دارد حتما باید از استنلس استیل 316L که مقاوم در برابر خوردگی و زنگ زدگی می باشد؛ استفاده گردد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آبنما پرده آب استخری

اهمیت انتخاب پمپ مناسب در آبنما:

همانطور که می دانید برای به گردش درآمدن آب در آبنما نیاز به پمپ آب می باشد. حال اگر قدرت این پمپ کمتر از میزان مورد نیاز باشد باعث گردش نامناسب آب و در نتیجه کارکرد نامناسب آن می گردد. همچنین اگر این قدرت بیش از حد مورد نیاز باشد نیز می تواند باعث کارکرد بد و نامطلوب آبنما و خروج غیر قابل کنترل آب از نازلهای مربوطه گردد از اینرو در خرید و یا ساخت آبنما حتما از متخصصان این حوزه جهت انتخاب نوع و قدرت پمپ مورد استفاده کمک بگیرید.

البته از آنجا که در پکیج های آماده آبنما پمپ مناسب نیز تعبیه می گردد، نیازی به توجه به نکات اشاره شده نمی باشد و تنها کافی است پکیج آبنمای خود را از شرکت معتبر و متخصص در این زمینه خریداری نمایید تا در آینده به مشکلات حداقلی در این زمینه برخورد ننمایید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آبنما کف خشک

اهمیت نورپردازی و چراغ آبنما:

هنگام شب و یا در فضاهای داخلی سرپوشیده؛ زیبایی آبنما بدون نورپردازی مناسب ملموس نمی باشد از این رو در هنگام خرید آبنما نکته مهم توجه به نورپردازی آبنمای مناسب در آن می باشد. برای این منظور حتما باید از چراغ های مخصوص آبنما با کلاس کاری IP68 بهره گرفت تا در برابر نفوذ آب به داخل آن ایزوله باشند. در بازار چراغ هایی به عنوان IP68 با قیمت های بسیار بالا و با کیفیت های مختلف موجود می باشد ولی باید به این نکته توجه کرد که چراغ هایی که با رزین پوشش داده شده اند به علت عدم تبادل دمایی، گزنیه مناسبی نمی باشند مگر اینکه فروشنده کیفیت آن را به خریدار تضمین نماید. همچنین بهتر است چراغ هایی که قاب آلومینیومی و پلاستیکی دارند را نیز خریداری نکرد بنابراین بهترین گزینه، چراغ هایی که بدنه قاب آنها استیل و یا برنجی است، می باشد. البته فراموش نکنید که گارانتی تعویض قطعه در صورت کارکرد نادرست را حتما از فروشنده به صورت کتبی دریافت نمایید.

گاهی استفاده از یک نورپردازی مناسب می تواند یک آبنمای پکیج آماده و یا آبنمای ساخته شده را بسیار زیبا و خاص جلوه دهد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آبنما باغی

خرید آبنما با توجه به بودجه اختصاص یافته:

انواع آبنما با قیمتهای گوناگون تولید می گردد از اینرو برای خرید آبنما باید بودجه مناسبی برای آن در نظر بگیرید زیرا کمبود بودجه باعث می گردد که ابزارهای جانبی مهمی از جمله فیلتراسیون، ساخت حوض استاندارد، سیستم روشنایی با کیفیت و انتخاب پمپ مناسب را تحت شعاع قرار بدهد و آن خروجی مناسب که مورد انتظار هست را از آبنمای خریداری شده بدست نیاورید یا حتی ممکن است در ابتدا آبنمای نصب شده به نظر زیبا و مورد قبول باشد ولی بعلت رعایت نکردن اصول مهمی مانند فیلتراسیون مناسب پس از مدت کوتاهی آن مقبولیت را بخاطر رشد جلبک و ایجاد لجن و در نتیجه بو و شکل ظاهری بد آب از دست بدهد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آبنما آریا وال

کلام آخر:

خرید آبنما نیز مانند خرید دیگر وسایل مصرفی و تزئینی نیازمند به داشتن آگاهی لازم و تجربه کافی می باشد از اینرو پیشنهاد می گردد قبل از خرید آن، اطلاعات لازم را از طرق مختلف مانند مشورت با متخصصین این حوزه به دست آوردید و در صورت عدم دسترسی بهتر است با کمک یک شرکت فعال و معتمد در این صنعت، خرید محصول خود را با اطمینان بیشتر انجام دهید.

مشاورین بخش فنی و فروش شرکت GSO همواره آماده پاسخ دادن به سوالات شما و راهنمایی های حرفه ای چه در حوزه آبنمای شهری و چه در بخش آبنمای خانگی و باغی و لنداسکیپ می باشند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

گردآورندگان: مهندس محمد مددی، مهندس مرجان نبی یان

 

 

شرکت آبنما جی اس او فانتین

کيفيت را به قيمت بخريد

نظرات

برای ارسال دیدگاه باید وارد سیستم شوید!

امکان سفارش بیشتر از موجودی انبار نیست لطفا یکی از موارد زیر را انتخاب نمائید

تعداد موجودی انبار تعداد است لطفا یکی از موارد زیر را انتخاب نمائید

افزودن به سبد خرید

X