کدام آبنما برای ویلا مناسب است؟

آبنما در ویلا

از آنجا که همواره آب نوید بخش طراوت، سرسبزی و در نتیجه آرامش می باشد، مشاهده آبنما، برای افراد با سلیقه های مختلف لذتبخش می باشد از اینرو معماران و طراحان داخلی، مبادرت به استفاده از مولفه آب در قالب آبنما در ویلا در طراحی های خود نموده اند. ویلاها عموما برای تفریح و ایجاد آرامش در افراد، ساخته می شوند از اینرو استفاده از آبنما در طراحی ویلاها بسیار پرطرفدارتر می باشد. نقش آبنما در بنای ویلا علاوه بر آرامشبخش بودن، ایجاد رطوبت مناسب در محیط و خنک نمودن آن، ایجاد سرگرمی و نشاط برای ساکنین را نیز مهیا می کند. اما از آنجا که هر عنصر طراحی باید به صورت درست استفاده گردد تا زیبایی بخش و مفید باشد، استفاده از آبنما نیز از این قاعده مستثنی نبوده و باید در استفاده از آن در محیط های مختلف یکسری بایدها و نبایدها را رعایت نمود تا نتیجه کار باعث ایجاد مشکل، نازیبا سازی محیط و عدم کارکرد درست نشود و دلخواه شما باشد.

از اینرو در این مقاله سعی داریم آبنماهایی که مناسب استفاده در ویلاها می باشند را معرفی کرده و شما را در جهت انتخاب آبنمای مناسب راهنمایی نماییم.

 

 

 

 

 

آبنما خانگی

فضاهای مناسب برای نصب آبنما در ویلا کجا می باشد؟

برای انتخاب آبنمای مناسب در ویلا، ابتدا باید بدانید آن را در کجا می خواهید نصب کنید زیرا بعضی از نازل های آبنما بعلت ویژگی هایی از قبیل میزان پاشش آب به اطراف، ایجاد رطوبت زیاد، میزان صدای تولید شده از ریزش و برخورد آب خروجی از آبنما با سطح آب حوضچه، میزان مقاومت در مقابل وزش باد و ... ممکن است برای مکانهایی با شرایط خاص مناسب نباشند.

 

 

 

 

 

آبنما پرده آب

برای ساخت آبنما متفاوت در ویلا و یا آبنما در حیاط خانه از چه متریالی استفاده می شود؟

بهتر است قبل از اینکه به انوع آبنماهای مورد استفاده در ویلا و یا انواع آبنما در حیاط خانه، بپردازیم، شناخت کوتاهی با مصالح مورد استفاده در آبنما داشته باشیم. چرا که برای داشتن آبنمایی که بدون دردسر بتواند مدت زمان طولانی در ویلای شما کار کند، باید به متریال مورد استفاده در نازل ها، لوله و اتصالات، پمپ، حوض آبنما و سیستم فیلتراسیون آن توجه ویژه داشت.

 

 

 

 

 

نازل آبنما پرده آب

1- نازل آبنما:

بعد از انتخاب نازل آبنما و نوع خروجی آب از دهانه آن، بهتر است به نوع متریال نازل در انتخابمان توجه نماییم. اگر نازل های مورد استفاده از جنس غیر استیل مانند گالوانیزه و یا آهن و آلومینیوم ساخته شده باشند، بعلت تماس مداوم با آب دچار خوردگی و زنگ زدگی گشته و به مرور زمان علاوه بر عدم نمایش مناسب خروجی، آب درون خود را نیز بی کیفیت و زنگار کرده و ظاهر زشتی به آبنما می دهد و چون ویلاها به مدت زمان محدود در سال مورد استفاده قرار می گیرند، شما متوجه تغییرات کوچک نمی شوید که به سرعت در جهت رفع مشکل اقدام کنید و ممکن است پس از مدتی که دوباره به ویلای خود مراجعه میکنید با آبنمایی مواجه شوید که علاوه بر اینکه به درستی کار نمی کند بعلت گذشت زمان زیاد و ایجاد رسوبات حاصل از خوردگی، قابل تعمیر نیز نمی باشد و باید بسیاری از قطعات آن به طور کامل تعویض گردد که در برگیرنده هزینه بالا برای شما می باشد. یکی از دلایلی که توصیه اکید می کنیم که حتما از نازلهایی با کیفیت خوب چه از لحاظ متریال و چه از لحاظ طراحی استفاده کنید همین امر است که البته ممکن است در ابتدا هزینه بیشتری برای شما بردارد ولی در دراز مدت بسیار به نفعتان خواهد بود و همواره از داشتن آبنمایی زیبا لذت خواهید برد.

لازم به ذکر است بعضی از مکان هایی که ویلا در آنها ساخته می شود مانند سواحل دریا، دارای آب با ph کم و سختی، رسوبات و ناخالصی زیاد می باشند از اینرو باید از نازلهایی با متریال استیل ضد اسید یا استیل 316 استفاده شود تا نازل دچار خوردگی نگردد.

 

 

 

 

 

لوله و اتصالات آبنما

2- لوله و اتصالات:

بهتر است از سایز و جنس مناسب و تا حد امکان از لوله ها و اتصالات UPVC استفاده نمایید در غیر این صورت می توانید از لوله های پلی اتیلن که قیمت مناسب تری دارند، استفاده کنید زیرا کمتر باعث خوردگی و فرسایش در آبنما می شوند. یکی از نکته های قابل توجه در راه اندازی آبنما، استفاده از لوله ها با سایز مناسب برای گردش آب در آبنما می باشد، چرا که سایز لوله های انتقال و گردش آبی که توسط اشخاص غیر متخصص در زمینه آبنما انتخاب می گردد. سایز کوچک لوله های انتقال آب مصرفی مانند لوله 2/1 اینچ و 4/3 اینچ می باشد. از آنجا که در آبنما نیاز به دبی بالای آب داریم و هد ایجاد شده زیاد کاربرد نداشته و باعث افت فشار آب ایجاد شده توسط پمپ های آبنما می گردد و برای حل این مورد بهتر است لوله های گردش آب را با سایز متناسب با خروجی مورد نیاز آب مصرفی در نازلها، انتخاب کرد.

 

 

 

 

 

حوض آبنما

3- حوض مخصوص آبنما:

متریال و نوع بافت حوض آبنما نیز یکی از موارد مهم در کسب رضایت درباره آبنما می باشد چرا که نوع سازه آبنما و نوع آببندی آن نیز یکی از مواردی است که حتی متخصصین نیز آن را به اشتباه آسان می پندارند از اینرو پیشنهاد می گردد برای ساخت بدنه کف و دیوار حوض از بتن مسلح (بتن و میلگرد) و نوار واتر استاپ استفاده گردد. در صورت عایقکاری آسان از ایزوگام با دو لایه روی هم استفاده نمایید. یک راه بسیار بی دردسر که در اینجا می خواهیم به شما پیشنهاد کنیم، استفاده از حوض های استیل یکپارچه می باشد که در ادامه به آن اشاره خواهد شد.

 

 

 

 

 

پمپ آبنما

4- پمپ آبنما:

برای گردش آب در آبنما از پمپ آبنما، استفاده می گردد، از اینرو نوع کیفیت پمپ و انتخاب درست آن می تواند کارکرد صحیح آبنما را تضمین نماید. همانگونه که در بخش لوله و اتصالات عنوان شد، آبنما نیاز به دبی آب بیشتری دارد نه هد آب بیشتر، در نتیجه باید پمپی با مشخصات آب مصرفی نازل انتخاب گردد. پمپ ها در دو گروه پمپ مستغرق و خشک به بازار عرضه شده است که نوع مستغرق در داخل حوض غوطه ور است و نصب ساده ای دارد و نوع دیگر یعنی پمپ های خشک که در داخل موتورخانه نصب می گردد و توسط لوله های ارتباطی به حوض و نازل آبنما مرتبط می شود به همین دلیل، کمتر قابل سرقت است اما نصب آن باید توسط متخصصین انجام گردد تا سایز لوله های مکش و دهش درست انتخاب گردد.

 

 

 

 

 

فیلتراسیون آبنما

5- سیستم فیلتراسیون مناسب آبنما در ویلا:

یکی از واجبات در تجهیزات جانبی آبنماها، استفاده از سیستم فیلتراسیون مناسب آبنما در ویلا می باشد. اگر از آب در گردش آبنما فیلتر مناسب نشود پس از مدتی ذرات غبار و آلودگی موجود در هوا وارد آب شده و علاوه بر بوی نامطبوع ظاهری ناخوشایند به آب می دهد مخصوصا هنگامی که آبنما به مدت محدودی روشن می گردد و سپس به مدت نسبتا طولانی خاموش می باشد، درون آبی که راکد مانده است جلبک زده و به گنداب تبدیل می گردد و این آلودگی در داخل خطوط لوله آبرسانی آبنما نیز نفوظ کرده و هنگام روشن شدن آبنما دچار مشکلات عدم آبرسانی مناسب، گرفتگی لوله ها، فشار آوردن و از کار انداختن پمپ آب، ایجاد بوی نا مطبوع، مضر برای سلامتی و ... می گردد.

در صورت امکان از فیلتر شنی و یا فیلتر UV و یا سیستم کلر زنی استفاده گردد در غیر این صورت بهتر است تمهیداتی برای تخلیه آب و آبگیری حوض آب در نظر گرفته شود که در صورت نیاز بتوانید آب حوض را با آب تازه تعویض نمایید و همچنین پیشنهاد می گردد در صورتیکه قصد استفاده نکردن از آبنما را به مدت طولانی دارید، آب آن را تخلیه نمایید تا از یخ زدگی در زمستان که منجر به آسیب رسیدن به تجهیزات آبنما می گردد، جلوگیری شود و هزینه انرژی جهت فیلتراسیون را کاهش دهد.

 

 

 

 

 

آبنما در ویلا

انواع آبنمای مناسب جهت استفاده در ویلا:

همانطور که می دانید آبنماها در انواع گوناگون جهت استفاده در فضاهای باز و فضاهای داخلی ساخته می شوند. در ویلاها شما می توانید از انواع آبنماها در داخل ساختمان و یا در خارج از آن و یا در کنار استخر، گوشه یا کنار فضای سبز حیاط ویلا و یا در روف گاردن ساختمان ویلا استفاده کنید اما باید اطلاعاتی در خصوص اینکه کدام آبنما در کدام فضا باید نصب گردد داشته باشید تا در دراز مدت دچار دردسرهای گوناگون نگهداری آبنما و یا حتی عدم کسب نتیجه مطلوب از جهت زیبایی و یا استفاده از آبنمای مورد نصب، نگردید.

در اینجا قصد داریم جهت آشنایی و راهنمایی شما دوستان به معرفی نازل های آبنمای باغ، لنداسکیپ و دکوراسیون که برای فضاهای خانه های ویلایی مورد استفاده قرار می گیرند به همراه مکانهای مناسب جهت نصب آنها، بپردازیم:

 

 

 

 

 

آبنما پرده آب

نازل آبنما پرده آب:

یکی از نازل های پر مصرف نازل آبنمای پرده ای می باشند این نازل آبنما که بر روی یک دیوار نصب می گردد و به نازل آبنما پرده آب، نیز معروف است، پرده آبی شفاف و یکپارچه از آب را مانند یک آبشار زیبا، ایجاد می کند که معمولا این آبنما را برای فضاهای خارجی باغ ها و لند اسکیپ ها پیشنهاد میکنیم البته توجه داشته باشید که در داخل ساختمان نیز به شرط استفاده از ورق های آنتی اسپلش Anti Splash مناسب جهت جلوگیری از پاشش آب به اطراف و کاهش صدای آب در داخل خانه، می توانید این نازل آبنما را نصب نمایید. برای این منظور بهتر است از نازلهایی که توسط شرکت های مهندسی حرفه ای، تولید می گردد استفاده شود تا بعلت خروجی نامناسب آب از نازل که منجر به پارگی پرده آب و در نتیجه پاشش بیشتر آب به اطراف می شود جلوگیری نمود. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله مربوط به پرده آبنما را مطالعه نمایید.

 

 

 

 

 

نازل آبنما نی ریز

نازل آبنما نی ریز:

یکی دیگر از نازل های آبنمای مناسب جهت استفاده در ویلا، نازل آبنما نی ریز می باشد. این نازل آبنما که بر روی دیوار نصب می گردد، آب را به صورت کلاسیک توسط نی و یا ناودانی، از درون دیوار به بیرون می راند، امروزه بسیار پرطرفدار است و حتی در فضاهای مدرن نیز از آن استفاده می گردد و می توان هم در فضای خارجی و هم در داخل خانه به شرط آنکه کمی پاشش آب به اطراف و صدای آب هنگام برخورد به آب سطح حوض، مشکلی نداشته باشد و یا توسط فیلتر ضد پاشش (آنتی اسپلش Anti Splash) آب مانع از پاشش آن شد، نصب نمود. این نازل بیشتر جهت نصب در فضای باغ و لند اسکیپ پیشنهاد می گردد. قابلیت جابجایی آسان و برتابل می باشد و شما می توانید به راحتی در هر قسمت خانه، نصب و راه اندازی و جابجا نمایید.

 

 

 

 

 

نازل آبنما جام

آبنما جام:

نازل آبنما جام که به صورت بشقابی بزرگ که با ورود آب به داخلی آن و با لبریز شدن از لبه های این نازل آبنما، ایجاد پرده آبی زیبا به صورت دوار می کند، بسیار مناسب فضاهای داخلی ویلا می باشد. در کل این آبنما را برای نصب هم در خارج و هم در داخل ویلا توصیه می کنیم. شما حتی می توانید در مرکز نازل آبنما جام، یک نازل آبنما فوم، نازل آبنما چتری و یا نازل آبنما کسکید نصب نمایید که این نوع نیز، پاشش و صدای آب زیادی ندارد.

 

 

 

 

 

نازل آبنما دیواری

آبنما دیواری آبریز:

آبنمای دیواری آبریز شامل آبراهه های کوچکی می باشد که به صورت طبقاتی بر روی دیوار نصب می گردند و آب خروجی از آبراهه بالایی، درون آبراهه پایینی ریزش می کند. این آبنما را می توان هم در خارج از ساختمان ویلا و هم در داخل آن بر روی دیوار نصب نمود. این آبنما کم صدا و بدون پاشش آب به اطراف می باشد و برای مکانهایی که فضای کافی برای نصب آبنما ندارند، بسیار مناسب است چرا که بیشتر بر روی دیوار نصب می گردد.

 

 

 

 

 

نازل آبنما بارانی

آبنما بارانی:

نازل آبنما بارانی از یک لوله فلزی از جنس استیل که بر روی آن نازلهای کوچک کمت جهت خروجی آب به صورت یک، دو و یا سه ردیفه نصب گردیده است می باشد که بر روی دیوار و یا سقف نصب می گردد و آب خروجی از آن به صورت قطرات باران از نازل ها خارج شده و به صورت عمود بر روی آب حوض فرود می آید. این آبنما دارای مقداری پاشش و صدای ریزش باران مانند آب را دارد. هم برای داخل و هم خارج از ساختمان ویلا مناسب است ولی بیشتر جهت نصب در خارج از منزل، کنار استخر شنا جهت ماساژ و یا پویایی و زیبایی، نیز می توان توصیه کرد.

 

 

 

 

 

آبنما دیوار خیس

آبنما دیوار خیس:

آبنما دیوار خیس شامل بخشی از دیوار ساختمان می باشد که نازل موجود در بالای دیوار پس از سرریز شدن، آب از بالای دیوار بر روی بستر آن ریزش کرده و به درون حوض آبنما می ریزد. این آبنما برای ویلاهایی که دیوار بلند در حیاط و یا داخل ساختمان دارند مناسب می باشد. همچنین از آنجا که به صورت توکار اجرا می گردد برای ویلاهایی با حیاط یا ساختمان کوچک نیز بسیار مناسب است.

 

 

 

 

 

آبنما دیواری آریا وال

آبنما دیواری آریا وال:

آبنما دیواری آریا وال به صورت کف مانند از بالا به سمت پایین بر روی بستر دیوار مانندی که تایل های خاصی بر روی آن نصب شده است، ریزش می کند. این آبنما همراه با کمی پاشش ایجاد ذرات ریز از آب می نماید که بهتر است حوض آب با فاصله از دیوار باشد از اینرو بهتر است در فضای باغ و لنداسکیپ مورد استفاده قرار گیرد. البته در بعضی ساختمان های بزرگ با بکار بردن تمهیداتی از این آبنما استفاده می گردد.

 

 

 

 

 

آبنما استند

آبنما استند:

آبنما استند به پکیج های آبنما که قابلیت ایستادن در کنار دیوار و قابلیت پرتابل و جابجایی و امکان استفاده به صورت پارتیشن را دارند گفته می شود که سطح زیرین که آب بر روی آن جاری می گردد و از جنس شیشه، سنگ، استیل، چوب، آینه و ... ساخته می شود که آب بر روی این صفحه جریان پیدا می کند و با توجه به متریال و میزان برجستگی های موجود بر سطح این قاب می تواند، حرکتهای زیبایی از آب را خلق کند همچنین کلیه تجهیزات شامل پمپ و دیگر متعلقات در داخل مخزن آب که کل سازه آبنما بر روی آن نصب شده است، قرار می گیرد. از آنجا که این آبنما بدون صدا و بدون پاشش آب می باشد هم مناسب داخل ساختمان و هم محیط باز می باشد و پیشنهاد می شود بیشتر در فضاهای داخل ساختمان نصب گردد تا باعث ایجاد رطوبت و فیلتر و تصفیه هوای ساختمان نیز گردد.

 

 

 

 

 

آبنما دیواری هارمونیک

آبنما دیواری هارمونیک:

آبنما دیواری هارمونیک که به نام آبنما مشی نیز خوانده می شود، آب توسط نازل ها، بر روی سطح پرده مانند که به صورت عمودی از بالا به سمت پایین کشیده شده تراوش و در فاصله کوتاهی شکلی از موج های آبی هارمونیک و زیبا که با سرعت منظم بدون صدا و لرزش به سمت پایین در حال حرکت هستند، تبدیل می شود. این آبنمای مدرن بدون صدا و پاشش آب به اطراف می باشد و هم برای داخل ساختمان ویلا و هم فضای سبز آن مناسب می باشد.

 

 

 

 

 

آبنما حبابی

آبنما حبابی:

آبنما حبابی یکی از زیباترین آبنماهای مورد استفاده در داخل ساختمان می باشد. این آبنما از یک محفظه شیشه ای یا تلقی از جنس فلکسی به صورت مستطیل تخت و یا استوانه ای ساخته می شود و حبابهای هوا که توسط کمپرسور تولید و به داخل محفظه از سمت پایین تزریق می شود و حرکت حبابها به سمت بالا در داخل آب، یک آبنمای زیبا بدون لمس آب را ایجاد می نماید. برای ایجاد این آبنما نیاز به بستر سازی اولیه زیادی نمی باشد و محل نصب این نوع آبنما باید کاملاً به دور از نور مستقیم خورشید و فضای آزاد باشد و با نورپردازی مناسب که به داخل محفظه شیشه ای تابانده می شود زیبایی دو چندان برای آن به وجود می آید. این آبنما بدون پاشش و صدای آب می باشد.

 

 

 

 

 

آبنما نواری

آبنما نواری:

در آبنما نواری یا آبنما رشته ای ( String Fountain )، آب توسط نازل های خاصی بر روی نوارهای باریک و شفاف ( نوار مایلر ) که از بالا به سمت پایین آویزان و کشیده شده، تراوش می کند و قطرات ریز آب با یک سرعت منظم و زیبا به سمت پایین بدون ایجاد صدا و یا لرزش حرکت می کند. معماران یا آرشیتکت ها میتوانند جهت ایجاد پرده آبی لوکس و یا پارتیشنی مناسب برای تقسیم فضا از آبنمای نواری در آبنما خانگی و دکوراتیو استفاده کنند. این آبنما بدون صدا و پاشش آب می باشد و بهتر است در مکان هایی که جریان هوای باد ندارند و از نور مستقیم خورشید به دور باشد، نصب گردد از اینرو جهت نصب در فضای داخلی ویلا پیشنهاد می گردد.

 

 

 

 

 

آبنما آبراهه باغ و ویلا

آبراهه:

آبراهه که به صورت آبراهه هایی با اندازه و قطعات مشخص طراحی شده است که می توان با این قطعات، مسیرهای متفاوت و زیبایی ایجاد کرد که امکان نصب راحت و قابلیت نظافت آسان نسبت به مسیرهای دیگری که از سنگ، کاشی یا سیمان ساخته می شود را دارد و همچنین برخلاف مسیرهای سنگی، آبراهه و جوی استیل از نفوذ آب به داخل زمین جلوگیری می کند. البته باید توجه داشت که این آبراهه ها در فضاهای آبی که گردش آب در آنجا وجود دارد استفاده می شود.

جوی استیل علاوه بر زیبایی، فضای مدرنی را در فضاهای بسته و باز و تلفیقی از مدرن و کلاسیک با توجه به وجود فضای سبز طبیعی ایجاد می کند. این آبنما کمترین پاشش و صدای آب می باشد و هم در داخل ساختمان ویلا و هم در فضای سبز آن قابل استفاده و مناسب می باشد.

 

 

 

 

 

حوض و برکه آماده

حوض و برکه آماده:

اگر شما رویای ساخت آبنما با یک برکه کوچک و حوضچه زیبا اما بدون نیاز به مواد و مصالح بنائی و اجرای آسان و بی دردسر توسط نفرات نه چندان ماهر و بیشتر از همه اطمینان کامل از عایق بودن آن، با طول عمر بالا و اجرای سریع در کوتاه ترین زمان را در سر دارید، می توانید محصول حوض و برکه آماده استفاده کنید. برکه و حوضچه ها از دو جنس استیل و پلی اورتان تولید می شوند که از هر دو آنها هم در داخل ویلا، بسته به نوع طراحی داخلی آن و هم در فضای لنداسکیپ می توان استفاده نمود. نوع پلی یورتان طراحی خاص مانند یک برکه را دارد اما تجهیزات زیادی مانند کنترل سطح و پرکن آب ندارد ولی نوع استیل آن را می توان در طرح های مختلف سفارش داد و انواع تجهیزات مورد نیاز را اضافه کرد.

 

 

 

 

 

آبنما باغی آب و آتش

آبنما آب و آتش:

آبنما آب و آتش از تلفیق دو عنصر متضاد در طبیعت، زیبایی خاص و مدرنی را به وجود می آورد که روشنایی و گرمای ملایم و رقص شعله های آتش به همراه حرکت آرامبخش و صدای گوش نواز آب، آرامش خاصی را به بیننده القا می کند. این آبنمای بسیار زیبا بعلت وجود آتش که سوختن آن به صورت طبیعی باعث ایجاد گازهای مضر برای تنفس و کم شدن اکسیژن در محیط اطراف می شود، حتما باید در فضاهای باز حیاط و یا باغ ویلا مورد استفاده قرار گیرد.

 

 

 

 

 

آبنما ماساژور

در ویلاهایی که دارای استخر هستند نیز نازل هایی مختص آن تولید شده اند مانند آبنما ماساژور که در مقاله "کدام آبنما برای استخر مناسب است؟" به آن مفصل پرداخته ایم که با مراجعه به آن می توانید اطلاعات مفیدی در این زمینه جهت انتخاب محصول مناسب بدست آورید.

انواع آبنماهای کامپوزیتی که به صورت حوض هایی با طرح های گوناگون مدرن و کلاسیک ساخته می شوند نیز قابل استفاده در داخل و خارج از ساختمان ویلا می باشد که با توجه به موضوع بحث که درباره آبنماهای حرفه ای مدرن است از حوصله بحث خارج می باشد و بیشتر از این به آن نمی پردازیم.

محصولات آتشدان نیز که امروزه در طراحی ویلاها بسیار ترند شده اند نیز برای استفاده درفضای سبز ویلا پیشنهاد می گردد که همانطور که پیش از این گفته شد بعلت وجود آتش، حتما در خارج از ساختمان ویلا باید نصب گردد مگر آنکه از دودکش یا هواکش مناسب جهت خروج گازهای سمی در کنار این محصول استفاده گردد.

 

 

 

 

 

نازل آبنما در ویلا

کلام آخر:

انواع نازل های کلاسیک مانند کمت، کسکید، فوم، قارچی، بادبزنی، فینگر نیز هستند که قابل استفاده داخل حوضهایی با ساختار کلاسیک و مدرن می باشند و اگر در داخل یا خارج از ساختمان ویلای خود از این نوع حوض ها دارید می توانید از این نازل ها به همراه نورپردازی مناسب نیز استفاده کنید.

برای داشتن آبنمایی زیبا و کارآمد که عمر طولانی نیز داشته باشد و به درستی کار کند باید از مشاوره با نیروهای متخصص و استفاده از نازل های آبنما و تجهیزات حرفه ای و مهندسی شده بهره بگیرید تا هم از هزینه اضافی جهت تعمیر اجزای بی کیفیت جلوگیری شود و هم همواره از نتیجه کار لذت ببرید.

این مقاله بدون در نظر گرفتن مقوله تجاری و صرفاً جهت اطلاع رسانی و آگاهی برای علاقه مندان تهیه شده است.

گردآورندگان: مهندس محمد مددی، مهندس مرجان نبی یان

 

 

 

شرکت آبنما جی اس او فانتین

کيفيت را به قيمت بخريد

نظرات

برای ارسال دیدگاه باید وارد سیستم شوید!

امکان سفارش بیشتر از موجودی انبار نیست لطفا یکی از موارد زیر را انتخاب نمائید

تعداد موجودی انبار تعداد است لطفا یکی از موارد زیر را انتخاب نمائید

افزودن به سبد خرید

X