کدام آبنما برای استخر مناسب است؟

آبنما استخری

از آنجا که استخرها دارای فضای مناسب جهت تفریحات آبی و ورزشی می باشند و تاسیسات و سیستم فیلتراسیون و تسویه آب مناسب دارند، می توان گفت یکی از بهترین مکانها برای ایجاد آبنما می باشد که وجود آبنما برای استخر می تواند علاوه بر زیبایی به جهت درمانی نیز مفید باشد. بدین معنی که شما می توانید با خرید چند نازل مناسب و نصب آن در کنار استخر بدون پرداختن هزینه های مربوط به سیستم فیلتراسیون و یا تاسیسات خاصی، از پویایی یک آبنمای زیبا در فضای استخر خود نیز بهره ببرید و حتی می توانید از بعضی از آبنماها بعنوان ماساژ و آبدرمانی استفاده نمایید.

البته باید توجه داشت در انتخاب این نازل های آبنما باید و نبایدهایی در زمینه های مختلف متریال، شکل نازل، محل نصب و ... وجود دارد که باید همواره مد نظر قرار داده شود.

از اینرو در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی خصوصیات لازم برای نازل های استخری را به صورت جامع و کامل بپردازیم که بهتر است قبل از اینکه به نوع نازل ها بپردازیم، ابتدا با مطالب مهم عمومی در این بخش آشنا شوید:

 

 

 

 

 

آبنما استخری

انواع متریال نازل آبنما برای استخر:

نازل های مورد استفاده در آبنما با متریال های مختلف از جمله گالوانیزه، پلکسی، استیل و ... تولید می شوند و دارای قیمت های متفاوتی هستند اما باید توجه داشت که چون نازل آبنما برای استخر در کنار استخر نصب شده و از آب استخر تغدیه می کند باید در برابر مواد کلر و گاز اوزون که به آب استخر جهت تسویه آن می زنند و یا مواد شستشوی شیمیایی که استفاده می شود، مقاومت کافی را داشته باشد از اینرو حتما از نازل استخری با متریال استیل 304 و یا به صورت تخصصی و حرفه ای از استیل 316 که مقاومت بالایی در برابر انواع اسیدهای شستشو، کلر و اوزون دارد، استفاده کنید.

دقت کنید ضخامت بدنه این نازل به اندازه کافی باشد تا دچار فرو رفتگی و از شکل افتادن نشود.

 

 

 

 

 

نازل کرتین استخری پلکسی

بعضی از نازل های آبنما استخری مانند نازل کرتین استخری از جنس پلکسی (طلق شفاف) ساخته می شوند که زیبایی خاصی بخصوص هنگام شب که نور پردازی در آن انجام می شود، دارد ولی در هنگام خرید آن توجه داشته باشید که مقاومت کمتری نسبت به نوع استیل آن دارد همچنین در مقابل نور خورشید، اشعه UV و عوامل جوی بسیار ضعیف می باشند و بسیار سریع کدر شده و تدریجاً داخل آن با رسوب آب و املاح، تغییر رنگ داده و ظاهر ناخوشایندی را به نمایش می گذارند که امکان نظافت داخل را ندارند و ممکن است پس از مدتی مجبور به تعویض آن شوید.

یکی دیگر از موارد مهم داشتن قابلیت جدا شدن قطعه و یا نازل جهت سرویس و یا تعویض می باشد.

 

 

 

 

 

نازل شوتر استخری

ایمنی نازل آبنمای مورد استفاده در استخر:

در استخرهای شنا به علت وجود آب و خیس بودن محل رفت و آمد و در نتیجه لیز بودن آن باید توجه بخصوصی به ایمن بودن محیط کرد بنابراین بهتر است از نازلهایی که برجستگی ندارند و به صورت توکار نصب می گردند یا اگر دارای برجستگی هستند، استفاده کرده و اگر نازل های مورد استفاده دارای برجستگی هستند، فاصله ایمنی را ایجاد کرده و در محل ایمن، نصب نماییم و در صورت استفاده از چراغ و تجهیزات الکترونیکی حتما از ولتاژ ایمن حداکثر 12 ولت و سیستم آرت استفاده گردد تا ایمنی مراجعه کنندگان را تأمین شود.

 

 

انواع نازل آبنما برای استخر:

در ادامه به معرفی انواع نازل آبنما برای استخر می پردازیم.

 

نازل آبنما کرتین

نازل کرتین استخری:

نازل کرتین استخری که با نام پرده آب استخری نیز شناخته می شود آب را به صورت پرده آبی شفاف و لمینار در می آورد که علاوه بر زیبایی بعنوان ماساژور در استخرها نیز استفاده می شود.

این آبنما در دو نوع دیواری و ایستاده در بازار موجود می باشد که نوع دیواری آن قابلیت نصب بر روی دیوار کنار استخر را دارد. هنگامی که استخر از یک سمت به یک دیوار می رسد بهترین گزینه، استفاده از کرتین استخری دیواری می باشد تا علاوه بر قابل استفاده کردن دیوار کنار استخر، شناگران بتوانند از خاصیت ماساژوری این نازل نیز استفاده نمایند.

نازل های کرتین ایستاده بر روی سطح زمین در لبه استخر نصب می گردند از اینرو هنگامی که اطراف استخر فضای باز می باشد، می توان از کرتین ایستاده استخری استفاده کرد که با اشکال گوناگون تولید و در بازار موجود می باشد.

 

 

 

 

 

نازل شوتر استخری

نازل پرده آب شوتر:

نازل پرده آب شوتر، آب را مانند نازل های کرتین دیواری به صورت پرده ای شفاف در آورده و به سمت بیرون پرتاب می کند. این نازل کاملا درون دیوار نصب می گردد و هیچ برجستگی بر روی محل نصب خود ایجاد نمی کند، از اینرو نسبت به نازل کرتین دیواری که شکل کلاسیک را دارد، ایمنی بالایی برای شناگران ایجاد کرده و ظاهر مدرن تری دارد به همین دلیل بسیار مناسب فضای استخر شنا می باشد.

 

 

 

 

 

نازل آبنما ماساژور

نازل آبنما ماساژور واتر کنن:

نازل آبنما ماساژور واتر کنن که به نازل ماساژور نیز معروف است به صورت میله ای از جنس استیل می باشد که به صورت مورب کنار استخر نصب می گردد و می توان از نازل های کمت، فن جت، فینگر و کلاستر برای تنوع و تغییر نوع خروجی آب استفاده نمود که در انتهای میله مانند این نازل نصب می گردند.

 

 

 

 

 

نازل آبنما بارانی

نازل آبنما بارانی:

نازل آبنما بارانی از یک لوله فلزی از جنس استیل که بر روی آن نازلهای کوچک کمت جهت خروجی آب به صورت یک، دو و یا سه ردیفه نصب گردیده است می باشد که بر روی دیوار و یا سقف نصب می گردد و آب خروجی از آن به صورت قطرات باران از نازل ها خارج شده و به صورت عمود بر روی آب حوض فرود می آید. این نازل آبنما ریزشی در استخر، جهت ماساژ و استفاده در حوضچه های آب سرد نصب می گردد.

 

 

 

 

 

نازل استخری دک جت

نازل آبنما دک جت:

نازل آبنما دک جت یکی از نازل های آبنما پر طرفدار در بین معماران و طراحان استخر حرفه ای و بین المللی می باشد. این نازل آبنما بیشتر بر روی سطح زمین لبه استخر نصب می گردد. نازل آبنما دک جت بعلت آنکه می تواند آب را با زاویه مشخص و بدون تغییر به سمت بیرون پرتاب نماید، خللی در عبور و مرور عابران و کاربران ایجاد نمی کند. این نازل همچنین قابلیت تنظیم پرتاب آب در زاویه های مختلف بدون موانع و برجستگی سطحی بدنه نازل را دارد و به صورت آبنمای کف خشک در مدلهای مختلف کمت، فینگر و کلاستر نیز تولید می گردد.

 

 

 

 

 

نازل کرتین استخری

کلام آخر:

اگر در حیاط خانه، فضای سبز ویلا و یا در داخل ساختمان خود استخر دارید پیشنهاد می گردد حتما از انواع نازل های استخری در کنار استخری خود بهره بگیرید تا علاوه بر زیباتر و مدرن کردن استخر خود بتوانید از ماساژ درمانی آن نیز لذت ببرید به شرط آنکه نکات ایمنی را بدقت رعایت کنید.

 

 

 

 

 

 

گردآورندگان: مهندس محمد مددی، مهندس مرجان نبی یان

 

 

شرکت آبنما جی اس او فانتین

کيفيت را به قيمت بخريد

نظرات

برای ارسال دیدگاه باید وارد سیستم شوید!

امکان سفارش بیشتر از موجودی انبار نیست لطفا یکی از موارد زیر را انتخاب نمائید

تعداد موجودی انبار تعداد است لطفا یکی از موارد زیر را انتخاب نمائید

افزودن به سبد خرید

X