همه چیز درباره آبنما خانگی

آبنمای خانگی

آبنما جای خود را در دکوراسیون داخلی و فصاهای سرپوشیده اداری، تجاری و خانگی باز کرده است. از دیرباز، آبنما در خانه‌های ایرانی جایگاه مهم و همیشگی داشته بخصوص در قسمتهای خاصی از منازل قدیمی مثل سرسراهای بزرگ عمارت های کهن و یا زیرزمین‌ها. این آبنما ها معمولن به صورت حوض‌های آبی دارای یک فواره قل زن در وسط، و یا تعدادی فواره کوچک در اطراف دیواره داخلی آن که آب آنها به صورت رشته ای نازک به سمت مرکز حوض ریخته می شد، اجرا میگردید که نشان دهنده علاقه و توجه خاص ایرانیان به فضاهای آبی می‌باشد. امروزه آبنماهایی را که در دکوراسیون داخلی فضاهایی مانند دفاتر، خانه‌ها، لابی‌ها و یا هر نوع فضای سرپوشیده استفاده می شود را آبنما خانگی می نامند. این محصولات با توجه به ساختار و نمایش آب متنوعی که دارند، در خصوصیاتی همچون ایجاد آرامش در محیط به واسطه میزان صدا و پاشش آب، یکسان هستند.

البته باید این نکته را در نظر گرفت که زمینه فعالیت آبنما بسیار گسترده است و در محیطهای شهری مانند پارک‌ها، میادین، و یا فضاهایی مانند لنداسکیپ و روف‌گاردن نیز کاربرد بسیار دارد، اما در این مقاله ما سعی کرده ایم که به انواع آبنما خانگی و خصوصیاتی که باید در ساخت آن رعایت شود، بپردازیم.

 

 

 

آبنما خانگی نواری

ویژگی‌های اصلی آبنما خانگی

از آنجا که نوع آبنمای انتخابی برای هر مکانی ارتباط مستقیم با فضای مورد استفاده دارد، در انتخاب نازل های مورد استفاده در آبنماهای خانگی نیز باید یک سری آیتم ها را در نظر گرفت از جمله می توان به میزان صدای تولیدی توسط آبنما، اشاره کرد. نازل هایی که حجمی قابل توجه از آب را از فاصله به مخزن آن هدایت می کنند، صدای زیادی در اثر پمپاژ حجم آب و خروج آبشار گونه آن بر روی سطح آب قرار گرفته در مخزن، تولید می کنند که در نتیجه مناسب فضاهای بسته به علت اکو شدن صدا در آن، نیستند.

 

 

آبنما خانگی

 

آیتم دیگری که بسیار حائز اهمیت است، میزان پاشش آب به اطراف به سبب نوع نمایش آب توسط نازل و یا در اثر برخورد آب خروجی از نازل با سطح آب یا زمین می باشد. معمولا نازل هایی که حجمی از آب را به سمت بالا پرتاب می کنند یا از فاصله آب را به سمت زمین می ریزند، دارای پاشش نسبتا زیادی می باشند که از اینرو مناسب فضاهای داخلی نیستند.

 

 

 

 

آبنما خانگی نواری

 

واضح است که در فضاهای داخلی نیز مانند فضاهای باز باید سایز آبنمای استفاده شده مناسب و همگون با مکان قرار گیری آن باشد.

 

 

 

 
 

انواع پکیج‌های آماده آبنما خانگی

برای رفاه حال مشتریان و متقاضیان آبنما خانگی، تولیدکنندگان این نوع آبنما، بسیاری از آنها را به صورت پکیج هایی آماده و به دست مشتریان می رسانند.

 

پکیج آبنما شیشه ای استند

 

آبنما شیشه ای استند

یکی از این پکیج ها، آبنما شیشه‌ای می باشد که شامل یک شیشه مسطح به صورت مات یا شفاف، رنگی یا بی رنگ، صیقلی یا طرحدار می باشد که آب توسط نازلهایی قرار گرفته در قاب بالایی آن، بر روی شیشه هدایت می شوند که نمایشی بسیار زیبا و آرام بخش را از حرکت آب بر روی سطح را به وجود می آورد. از آنجا که این پکیج بدون صدا و بدون پاشش است، بسیار مناسب برای فضاهای داخلی می باشد. همچنین می‌توان روی این شیشه‌ها متن، لوگو یا عکس مورد نظر را نیز حک نمود.

 

 

 

آبنما مدرن دیواری

 

آبنما دیواری

یکی دیگر از این پکیج ها، آبنما دیواری است که طراحان و معماران میتوانند از آن در طراحی فضاهایی مانند رستوران، تالار و یا لابی برج ها استفاده کنند. این آبنما شامل انواع آبنما دیواری سنگی و با  آبریز دیواری است.

 

آبنما دیواری سنگی

آبنمای دیواری سنگی شامل دیواری پوشیده از تایل های شیار دار، طرحدار یا صیقلی از جنس مواد پلیمری یا سرامیکی و یا سنگ های طبیعی در رنگهای مختلف می باشد آب توسط نازل های تعبیه شده در قاب بالایی آبنما بر روی سطح ریزش می کند که علاوه بر زیبایی از صدا و پاشش بسیار کم برخوردار است.

 

 

 

آبنما دیواری آبریز

 

آبنما دیواری آبریز

آبنما دیواری آبریز شامل قوطی های ناودون مانند عموما از جنس استیل می باشد که به صورت منظم و زیبا زیر هم بر روی دیوار نصب می شوند و آب از قوطی بالایی به قوطی های زیرین و سپس به قوطی بعدی هدایت شده و البته بعلت این ریزش، دارای صدای بسیار ملایمی نیز می باشد ولی پاشش آب ندارد. بدین جهت برای افرادی که علاقه مند به شنیدن صدای ملایمی از جریان آب در فضای زندگی یا محل کار خود می باشند، گزینه بسیار مناسبی است.

 

 

 

آبنما نواری

 

آبنما نواری

پکیج بسیار زیبا و مدرن دیگری که امروزه بسیار مورد توجه طراحان داخلی قرار گرفته، پکیج آبنما نواری می باشد. در این نوع آبنما، آب توسط رشته های شفاف مایلر، از بالا به سمت پایین هدایت می شود. که علاوه بر بی صدا بودن، بدون پاشش نیز می باشد. این آبنما را می توان به صورت خطی یا کرو نیز با توجه به فضایی که در آن قرار می گیرد، سفارش داده و نصب و استفاده نمود.

 

 

 

آبنما حبابی

 

آبنما حبابی

از دیگر پکیج های آبنمای خانگی میتوان به آبنما حبابی اشاره کرد که میتوان به عنوان یک پکیج و محصول آماده در محیط خانه و یا اماکن تجاری استفاده کرد. در این آبنما، آب درون محفضه شیشه ای مانند قرار دارد و مکانیزمی جهت ایجاد حبابهایی کوچک و بزرگ در آن در نظر گرفته شده است که در واقع حرکت آب با جریان یافتن این حبابها از پایین به سمت بالا و گاهی تغییر جهت آنها به چپ یا راست توسط موانعی که داخل این محفظه قرار دارد، نمایش داده می شود. همچنین شکست نور در بین حبابها می تواند زیبایی این آبنما را دو چندان کند از اینرو نورپردازی مناسب در زیبایی این آبنما نقش بسیار پر رنگی را ایفا می کند. این آبنما به قدری بی صدا و زیباست که می توان حتی بعنوان چراغ خواب از آن در محل استراحت استفاده نمود.

 

 

 

 

پکیج آبنما خانگی هارمونیک

 

آبنما مدرن هارمونیک

پکیج آبنمای مدرن هارمونیک از دیگر محصولات این بخش از آبنماها می باشدکه البته هم برای طراحی داخلی و هم برای طراحی نمای بیرونی ساختمان بسیار مناسب می‌باشد. در این نوع آبنما، آب روی پرده‌ای با بافت خاص فلزی که به صورت عمودی نصب شده است به حرکت درآمده و موج‌هایی بسیار زیبا و خاص را ایجاد می کند. این نوع آبنما نیز بدون صدا و پاشش آب می باشد.

 

 

 

 

پکیج آبنما شیشه ای استند

 

استند آبنما

انواع استند آبنما هم از دیگر آبنماها خانگی هستند که به صورت پکیج هایی در سایزهای مشخص و یا قابل سفارش ارائه می شوند. این آبنماها شامل قابی فلزی هستند که در پایین به مخزن آب متصل شده و درون قاب با صفحه ای از جنس شیشه های متنوع و یا سنگ های طبیعی و انواع سنگهای مصنوعی و یا مواد دیگر پوشیده شده که آب بر روی آن توسط نازلهایی که درون قاب قرار دارند، جاری می شود. این پکیج ها به صورت پرتابل بوده و از آنجا که نصب بسیار ساده ای دارند، به راحتی قابل جابجایی در نقاط مختلف محل قرار گیری آن هستند از اینرو طرفداران زیادی را به خود جذب کرده اند.

 

 

 

آبنما گلدانی

 

آبنما گلدانی

پکیج آبنمای گدانی یک آبنمای مینیمال است که میتوان از آن در دکوراسیون اتاق مدیریت و یا اتاق انتظار استفاده کرد. این آبنما که شامل یک مخزن گلدان شکل از جنس مواد پلیمری، سیمان، سنگ و یا انواع فلزات می باشد که درون آن پمپ مناسب و یا نازل قرارداده شده و روی سطح آن با یک صفحه پلاستیکی پوشیده شده و روی آن سنگ های رودخانه ای تزئینی و یا قطعات شیشه ای رنگی مات یا شفاف قرار میگیرد و داخل مخزن با آب پر شده و توسط پمپ قرار گرفته داخل آن، این آب توسط نازلی که عمدتاً نازل قل زن می باشد به شکلی زیبا خارج شده و به چرخش در می آید. این نوع پکیج آبنما به علت کوچک و کم هزینه بودن بسیار پرطرفدار می باشد.

 

 

 

نازل‌ آبنما قابل استفاده فضای داخلی

طراحان و معماران میتوانند برای طراحی دکوراسیون فضاهای داخلی از نازل‌های کلاسیک که بدون پاشش آب هستند و صدای کمی دارند، استفاده کنند. نازل هایی مانند نازل چتری، فوم، قل زن و لمینار که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم.

 

 

 

 

آبنما دکوراتیو

نازل آبنما قارچی

نازل چتری است صورت نازلی استوانه ای شکل می باشد و آب خروجی چتری یا قارچ مانند دارد. از این رو سایز های کوچک آن برای استفاده در محیط های داخلی مناسب می باشد. همچنین میتوان سایز کوچک این نازل را در پکیج آبنمای گلدانی نیز استفاده نمود.

 

 

 

 

نازل آبنما فوم

 

نازل آبنما فوم

نازل دیگر مناسب فضاهای داخلی، نازل پفکی یا فوم می باشد که بعلت آنکه خروجی کف مانند دارد پاشش آب کمی در اطراف به وجود می آورد و دارای صدای نسبتا ملایم می باشد. از سایز کوچک این نازل نیز می توان داخل پکیج آبنمای گلدانی استفاده نمود.

 

 

 

آبنما خانگی قل زن

 

نازل قل‌زن

نازل قل زن نمایشی از جوشش آب را به صورت چشمه ها به نمایش می گذارد و بعلت بدون پاشش بودن و صدای بسیار کم مناسب فضاهای داخلی مانند منازل و رستوران ها می باشد.

 

 

 

آبنما دکوراتیو جمپینگ جت

 

نازل جمپینگ جت و لمینار

نازل جمپینگ جت و لمینار خروجی میله مانندی از آب شفاف ایجاد می کند که اگر وزش باد نباشد خروجی آب بدون پاشش و خیسی در اطراف نازل می باشد در نتیجه این دو نازل بهتر است در فضاهای سرپوشیده و داخلی استفاده شود ولی بعلت بزرگ بودن نازل بیشتر در فضاهای داخلی بزرگ و وسیع استفاده میشود مانند لابی های بزرگ آپارتمانها، فضای ورودی ادارات، ساختمانهای تجاری، مرکز خریدها و ... .

 

 

 

 

آبنما دکوراتیو

دلیل قیمت بالای آبنمای خانگی

از آنجا که متریال ساخت انواع آبنما از جمله آبنماهای خانگی به جهت تماس دائم با آب عمدتا از جنس استیل می باشد و همچین در نظر گرفتن پمپ آب مناسب و کم صدا الزامی می باشد، از اینرو این المان دکوراتیو لوکس، قیمت نسبتا بالایی را شامل می شود. پس هنگامی که قصد اضافه کردن آبنما را به دکور منزل یا محل کار خود دارید باید بودجه کافی را برای ایجاد آن در نظر بگیرید. البته این هزینه بعلت ایجاد فضای خاص و منحصر به فردی که مورد پسند همگان می باشد کاملا رضایت شما را فراهم می کند.

 

 

 

 

پکیج آبنما شیشه ای

تاثیر آبنما در دکوراسیون داخلی

به طور قطع نمی‌توان از نقش آبنماهای دکوراتیو و خانگی که در زیبایی محیط و متد فنگ شویی دارند، چشم پوشی کرد البته نکات بسیار مهمی در این خصوص وجود دارد که اگر به آنها توجه نکرد و گزینه مناسب برای آن مکان خاص را انتخاب نکرد، می تواند نتیجه عکس به شما بدهد بدین جهت هنگام تدارک دیدن و در نظر گرفتن آبنما در دکوراسیون محل زندگی یا کسب و کار خود حتما با کارشناسان طراحی داخلی و مهندسان حوزه آبنما مشورت کنید.

 

 

 

 

آبنما بارانی

کلام پایانی

در این مطلب در خصوص آبنما خانگی و انواع آن و موارد کاربرد آن صحبت کردیم. باید گفت یکی از آیتم‌هایی که می‌تواند زیبایی خیره کننده‌ای را به محیط پیرامون ببخشد، همین آبنماها هستند که از نظر بصری تاثیر بسیار زیادی روی ذهن مخاطب دارند. پیشنهاد می‌شود پیش از تهیه این آبنماها تمامی موارد را بررسی کرده و براساس سبک محیط خود اقدام به خرید کنید.

 

>>> با استفاده از آبنمای خانگی GSO طراوت و شادابی زندگی را به خانه خود بیاورید! <<<

 

 

 

تهیه کنندگان: مهندس محمد مددی - مهندس مرجان نبی یان

 

 

شرکت آبنما جی اس او فانتین

کيفيت را به قيمت بخريد

 

 

 
 
 
 
 
 

نظرات

برای ارسال دیدگاه باید وارد سیستم شوید!

امکان سفارش بیشتر از موجودی انبار نیست لطفا یکی از موارد زیر را انتخاب نمائید

تعداد موجودی انبار تعداد است لطفا یکی از موارد زیر را انتخاب نمائید

افزودن به سبد خرید

X