نازل کرتین در آبنما استخری و لنداسکیپ

نازل کرتین در آبنما استخری و لنداسکیپ

 

برای بالابردن نشاط و شادابی در استخرها و محیط های ورزشی، تفریحی و جذب بهتر ورزشکاران می توان از انواع آبنما برای فضاها و گروه های مختلف، استفاده کرد. انتخاب آبنمای مناسب و اجرای صحیح آن در این اماکن، کاری تخصصی می باشد که باید توسط افراد آگاه به این دانش انجام شود، چرا که صدای ریزش آب باعث تمرکز، لمس آن باعث آرامش و نیروی ریزشش، نوعی ماساژ می‌باشد. از اینرو گروهی از نازلها برای استفاده در محیطهای آبی تولید شده اند که پر طرفدارترین آنها نازل کرتین در آبنما استخری می باشد که در ادامه به آن می پردازیم.

 

 

 

نازل کرتین در آبنما استخری

عملکرد نازل کرتین در استخر و حوض های آبنما

با ورود آب به داخل نازل کرتین، پر شدن و سپس لبریز شدن آن، خروج پرده مانند آب به صورت آبشار را به همراه دارد. از این نازل بیشتر در استخر های شنا برای ماساژ آبی و آبنما در فضاهای داخل و بیرون ساختمان استفاده می گردد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 نازل کرتین ایستاده در آبنما استخری

نازل کرتین شامل چه انواعی می‌شود؟

نازل کرتین در دو نوع دیواری و ایستاده تولید می گردد:

• ایستاده: این نوع نازل کرتین به تازگی به صورت دو تکه (یک قسمت فلنچ و قسمت دیگر بدنه اصلی نازل) به ‌منظور جلوگیری از آسیب‌ دیدگی بدنه استیل نازل، تولید شده است که فقط قسمت فلنچ آن است که در مراحل اولیه در مکان در مورد نظر تعبیه می گردد و نصب سازه اصلی بعد از پایان مراحل ساخت و ساز محیط، انجام میشود. همچنین می توان برای جلوگیری از سرقت، زمانی که ساکنین در ویلا حضور ندارند، بدنه استیل نازل را از فلنچ نصب شده در زمین، جدا کرد.

 

 

 

 

• دیواری: این نوع برای مکان‌هایی که فضای کمی برای نصب نازل در اختیار است، کاربرد دارد که آن را بر روی دیوار نصب می کنند.

 نازل کرتین دیواری در آبنما استخری
 

 

 

فلزات مورد استفاده در نازل کرتین آبنما استخری

 

در ساخت آبنمای کرتین از چه فلزاتی استفاده میشود؟

با توجه به تماس دائمی نازل کرتین با آب برای تولید آن از استیل ضدزنگ باید استفاده شود. به همین منظور در ساخت نازل کرتین استنلس استیل 304 و یا 316 به ضخامت 1/5 الی 2 میلی متر مورد استفاده قرار میگیرد. شاید برای خوانندگان این سوال مطرح شود که استیل در برابر زنگ‌زدگی مقاوم است. پس چه لزومی به استفاده از این نوع خاص استیل می باشد؟ باید این نکته را ذکر کنیم که مقاومت استیلها در برابر خوردگی و زنگ زدگی مطلق نیست یعنی در محیطهایی با PH اسیدی (محیط حاوی کلر) یا PH قلیایی، استیلها با آلیاژهای مختلف، مقاومت های متفاوتی را از خود نشان می دهند. آلیاژ 316 حاوی 2 الی 3 درصد آلیاژ مولیبدن بوده و به همین دلیل مقاوم تر می باشد.

 

 

 

 

 

شکل ظاهری نازل کرتین در آبنما استخری

اهمیت شکل ظاهری نازل کرتین در آبنما استخر و لنداسکیپ

نازل کرتین چه در نوع ایستاده و چه در نوع دیواری به صورتی است که ساختار بدنه آن در معرض دید قرار دارد از اینرو توجه به جوش‌کاری ظریف و یکنواخت قطعات به یکدیگر، یکدست بودن پولیش و داشتن طراحی ظاهری زیبا و مدرن با ظاهری پیچیده بر طبق اصول مهندسی از مهم‌ترین‌ فاکتورهای موثر بر شکل ظاهری نازل کرتین می باشد.

 

 

 

برخی از نکات قابل توجه هنگام خرید نازل کرتین

در زیر نکاتی که هنگام خرید نازل کرتین باید به آن توجه داشته باشید ذکر شده است:

• سایز دهانه ورود آب به نازل کرتین، حداقل 2 اینچ می باشد؛

• با توجه به سایز کرتین و امکان تامین آب از موتورخانه، باید پمپ آبنما با هد و دبی مناسب تهیه شود؛

• نوع فلز و آلیاژ استفاده شده در تولید این نازل یکی از نکات مهم تولید این گروه محصولات می باشد که حداقل استفاده از استیل 304 و یا 316 از الزامات در ساخت این محصول است.

• نوع و سایز نازل باید متناسب با فضای نصب و اندازه استخر باشد؛

• داشتن کاتالوگ نصب و یا اطلاعات فنی این محصول، شامل مقدار آب و یا فشار مورد نیاز، کمک زیادی به نصاب و یا مهندسین مکانیک می نماید.

• کیفیت پولیش سطح نازل یکی از نکات مهم در خرید نازل می باشد که بیشتر به صورت گلس و یا براش بر روی سطح نازل ایجاد می گردد.

• دهانه خروجی نازل که می تواند پرده ای با عرض مناسب ایجاد کند.

نکات مهم خرید نازل کرتین در آبنما استخری
 

 

 

نکات مهم در نصب

طراحی نازل کرتین باید بهگونهای باشد که فردی که اطلاعات پایه تاسیسات دارد، بتواند با کمک کاتالوگی که هنگام خرید به مشتری تحویل داده می شود، به راحتی آن را نصب کند. تراز بودن آبنما هنگام نصب تاثیر مستقیم در خروجی آب به صورت پردهای و منسجم و همچنین میزان آب مصرفی دارد.

 

 

 

 

در آخر....

نازل های کرتین، جلوه ای ویژه همراه با صدای آبشار گونه گوشنوازی به استخرهای شما می بخشند که می تواند نوید بخش یک ماساژ آرامش بخش با نیروی ریزش آب برای شما باشد. توجه به طراحی و ساخت اصولی و متریال به‌کار رفته در تولید نازل کرتین، در کیفیت خروجی محصول تاثیر بسیار زیادی دارد. در این مقاله سعی شده که نگاه اجمالی به این نکات شود تا قدمی هر چند کوچک برای بالا بردن اطلاعات علاقه مندان به خرید و استفاده از این محصول برداشته شود.

نازل کرتین در آبنما استخری جهت ماساژدرمانی
 
 

 

تهیه کنندگان: مهندس محمد مددی - مهندس مرجان نبی یان - مهندس مهران درویش

 

 

شرکت آبنما جی اس او فانتین

کيفيت را به قيمت بخريد

 

 

 
 
 
 
 
 

نظرات

برای ارسال دیدگاه باید وارد سیستم شوید!

امکان سفارش بیشتر از موجودی انبار نیست لطفا یکی از موارد زیر را انتخاب نمائید

تعداد موجودی انبار تعداد است لطفا یکی از موارد زیر را انتخاب نمائید

افزودن به سبد خرید

X