آموزش آبنما تعریف آبنماهای کف خشک

آبنمای کف خشک با نام های آبنمای زیرسطحی و آبنمای دریدک هم شناخته می شوند. این آبنمای زیبا که فواره‌های آن از دل سنگ فرش‌ها آب را با افکتهای زیبایی به سمت بالا پرتاب می کند، می تواند یک فضای دلنواز و زیبایی در تمام فصلهای سال برای با زدید کنندگان به وجود آورد ، و نگاه جستجوگر هر بیننده و عابری را به سوی خود فراخواند تا حباب‌های آب را در بالای فواره‌ها لمس کند و لحظاتی آنها را به تماشای خود وا دارد و محیطی شاد و مفرح برای سرگرمی و بازی با آب در تابستانی گرم و دلپذیر برای شما و مخصوصا برای کودکان به وجود می آورد، که زیبایی فضای آن در فصل زمستان کم از تابستان نیست.در شب با روشن شدن چراغ های فواره ها و ترکیب نور در لابلای بلورهای موقتی آب و با شکست نور توسط آب که زیبایی آن را چندین برابر می کند.

 

 

 

 

تعریف اولیه آبنمای کف خشک :

تعریف اولیه آبنمای کف خشک : برخلاف آبنما های معمول که سطح آب داخل حوض باز می باشد و داخل ان قابل رویت هست در این نوع از آبنماها سطحی حوض آبنما و حتی آب پوشیده شده است و بیشتر سطحی نسبتا خشکی یا با حجم آبی کم دارند که امکان مشاهده داخل حوض را به بیننده نمی دهد، که این آبنما ها بیشتر به آبنماهای کف خشک معروف هستند. سطح اکثر آبنما ها کف خشک توسط تخته سنگها با مقاومت بالا بر روی سازه در داخل حوضچه آب و یا روی بستر خاک پوشیده شده است وامکان حرکت و ایستادن بر روی سطح آبنما را به جهت نزدیک شدن به نازلها ( برای لمس و یا سرگرمی و بازی با آب) برای بازدید کنندگان محیا می کند رادارند. و بیشترین استفاده از ابنمای کف خشک جهت ایجاد فضای مفرح و شاد برای بازی و سرگرمی کودکان می باشد

 

 

 

ایجاد آبنمای کف خشک با استفاده از حوضچه آب :

در این نوع یک سطح سنگ فرش یا متریال دیگر به همراه نازلها در روی یک سازه فلزی ( سازه فلزی باید قابلیت تحمل بار نیروی کل سنگ فرشهای کف آبنما و نازلها و متعلقات و تعداد وزن افرادی که روی سطح آبنما ایستاده و از آبنما بازدید میکنند را داشته باشد ) نصب میگردد و در قسمت پایینی محل مناسبی برای نصب پمپ ها و متعلقات آبنما و فیلترها و محل ذخیره آب جهت تامین و سیرکوله آب نازلها می باشد .

 

 

 

ایجاد آبنمای کف خشک بدون حوضچه آب در بستر خاک در داخل زمین :

در این نوع، نازلها در داخل یک کاور در داخل بستر خاکی در داخل زمین نصب میگردد و یک مخزن ذخیره آب (به حجم بیش از کل اب موجود محاسبه شده در داخل سیستم ) در قسمت دیگر نصب میگردد که توسط یک خط لوله رفت به هر یک از نازلها آب داخل مخزن توسط پمپ به نازلها پمپاژ می گردد و بعد از خروجی آب از فواره ها به داخل کاور نازل برگشته و یا به محیط اطراف پرتاب میشود که این آب در اثرشیب سنگ فرش های که پیرامون هر نازل بر روی سطح زمین ایجاد میگردد به داخل کاور نازلها ریخته و جمع خواهد شد که توسط یک خط لوله برگشت که یک سایز بزرگتر از لوله رفت می باشد توسط خط لوله برگشت به صورت صقلی به مخزن ذخیره اصلی برگشت داده خواهد شود تا دوباره برای تغذیه نازل و فواره ها مورد استفاده قرار گیرد. .

 

 

 

آبنماهای کف خشک در 5 کلاس کاری به نسبت نوع اجرای افکت های نمایشی و نحوه فعالیت گروه بندی می شود:

آبنمای کف خشک ساده : به آبنمای خشکی که تمامی نازلهای آن آب به صورت ثابت وبدون حرکت به ارتفاع تنظیم شده به نمایش می گذارد. که تمام نازل ها توسط سیستم پایپینگ به سیستم پمپاژ نصب می باشند و طبق یک یرنامه زمانی ساده در طول روز فعال و یا غیر فعال میگردد.

آبنمای کف خشک پویا : آبنمای خشکی که تمامی خروجی نازلها قابلیت تغییر ارتفاع آب را در زمانهای مشخص به صورت تدریجی کم، زیاد و یا ثابت به نمایش می گذارد . که تمامی نازل ها توسط سیستم پایپینگ به سیستم پمپاژ نصب می باشند و در آخر با نصب درایورهای دور متغییر بر روی پمپ ها این حرکت را به کمک یک برنامه زمانبندی شده و ذخیره آن دریک سخت افزار در طول روز کنترل می کند.

آبنمای کف خشک سوئیچ : آبنمای خشکی که هر کدام از نازل ها را بتوان به صورت مستقل و یا گروهی قطع و یا وصل کرد که با این قطع و وصل کردن، افکتهای زیبای و نمایشی با نازلها می توان به وجود آورد . در این نوع آبنما هر کدام از نازل ها یک سوئیچ واتر (شیر برقی) دارند که توسط سیستم پایپینگ به سیستم پمپاژ نصب می باشد که با نصب درایورهای دور متغییر بر روی پمپ ها می توان فشار و دبی لازم برای نازلها و برنامه و زمان قطع و وصل نازلها را توسط یک سیستم سخت افزاری کنترل نمود.

آبنمای کف خشک اینتراکتیو : به آبنمایی که هر کدام از نازل های آن به یک سنسور مجهز میباشد و در اثر حضور بازدید کنندگان سنسورها فعال شده و یک پالس به سیستم کنترل فرستاده و نازل مربوطه را برای مدتی فعال ویا یک افکت را طبق یک برنامه به نمایش در می آورد، گفته می شود . که در این آبنما ها تمامی نازلها به یک سیستم پایپینگ و بعد به یک سیستم پمپاژ و در آخر با نصب درایورهای دور متغییر بر روی پمپ ها، آماده برای اعمال واکنش در اثر فرمان سنسور ها میباشد.

آبنمای کف خشک ماتریسی : به آبنمایی که می توان ارتفاع پرتابه آب را در هر یک از نازلها به صورت مستقل و یا گروهی کنترل کرد و افکتهای زیبای توسط نرم افزاری و سخت افزاری مربوطه مانند موجی و یا ماتریس به وجود آورد، گفته می شود. که در این آبنما ها نازلها به صورت مستقیم به یک پمپ متصل می شود و توسط درایور کنترلی دور پمپ می توان ارتفاع پرتابه آب را در هر یک از نازلها و یا تمامی نازلها کنترل کرد.

 

 

 

انواع نازل های کف خشک مورد استفاده در آبنماهای کف خشک:

نازل کف خشک ساده با خروجی نازل کمت و یا نازل فوم : این نازل برای استفاده در آبنماهای خشک طراحی شده است و خروجی آن مانند خروجی نازل کمت و یا فوم می باشد و می تواند یک آبنمای زیبا و ساده که فواره های آن به صورت یک نواخت از کف سنگ فرش ها آب را به سمت بالا پرتاب می کند استفاده شود نصب آسان. تعمیر و نگهداری آسان نیاز به سیستم لوله کشی و تاسیسات پمپاژ آب قابلیت استفاده نازل ها به صورت تکی یا گروهی امکان استفاده از پمپ های دور متغییر برای اجرای افکتهای پویای گروهی

 

 

 

نازل کف خشک سوئیچ واتر یا شیر برقی : این نازل ها مانند نازل های کف خشک ساده که قبلا به ان اشاره شده همراه با یک سوئیچ واتر ویا با شیر برقی تکی و یا دوبل بر روی سیستم خود نصب دارد و قابلیت قطع و صل کردن آب طبق یک سناریو برنامه ریزی شده را دارد. می توان افکتهای زیبایی توسط این نازلها برنامه ریزی و بوجود آورد. نصب آسان. تعمیر و نگهداری مداوم نیاز به سیستم لوله کشی و تاسیسات پمپاژ آب قابلیت استفاده نازلها به صورت تکی یا گروهی امکان تولید افکتهای پویا و داینامیک و حتی موزیکال ساده نیاز به سیستم کنترلی و تجهیزات الکترونیکی برای قطع و وصل شیر برقی ها امکان استفاده از پمپ های دور متغییر برای اجرای افکتهای پویا

 

 

 

نازل کف خشک پمپ مستغرق با قابلیت کنترل دبی آب : این نازل ها هم مانند نازل های کف خشک ساده که قبلا به ان اشاره شده همراه بایک پمپ بر روی سیستم نازل خود نصب دارد که قابلیت قطع و صل کردن ودر صورت نصب تجهیزات(کنترل دور پمپ) قابلیت کنترل ارتفاع فواره طبق یک سناریو برنامه ریزی شده را ممکن می سازد . این نازل می توان به صورت گروهی در آبنما های کف خشک بدون نیاز به سیستم های لوله کشی و موتورخانه و با ایمنی بالا در صورت استفاده از پمپ های با ولتاژهای کاری پایین 12 و یا 24 ولت داخل حوض آبنما نصب و مورد استفاده قرار گیرد. نصب آسان. تعمیر و نگهداری آسان نسبت به دیگر آیتم ها قابلیت استفاده نازلها به صورت تکی یا گروهی امکان کنترل ارتفاع هر فواره با نصب تجهیزات(کنترل دور پمپ) ایمنی بسیار بالا با پمپ های 12- 24 ولت بدون نیاز به ایجاد و هزینه سیستم لوله کشی و موتور خانه امکان تولید افکتهای داینامیک و یا موزیکال حرفه ای امکان تولید افکتهای ماتریسی زیبا به صورت استفاده گروهی نیاز به سیستم کنترلی و تجهیزات الکترونیکی حرفه ای برای کنترل ارتفاع فواره ها

 

 

 

نازل کف خشک لمینار : این نازل بر روی خود یک نازل لمینار نصب دارد و برای استفاده در آبنماهای خشک طراحی شده اند. فواره آن شبیه به ميله سهمی شکل، کريستالی و شفاف با خروجی ثابت و یک نواخت می باشد. و در صورت استفاده نکردن از سیستم لوله کشی قابلیت نصب پمپ های ساده و یا دور متغییر به صورت تکی و یا گروهی را بر روی نازل ها را دارد. با نصب پمپ های دور متغییر به صورت گروهی و یا تکی بر روی نازل ها قابلیت کنترل ارتفاع فواره ها و در نتیجه قابلیت ایجاد افکتهای پویا و داینامیک را برای بهره بردار ممکن می سازد این نازل نگاه هر بیننده را به برای دیدن کمان بلوری به خود خیره و جلب می کند و همچنین در شب با ترکیب شدن نور در کمان آبی بیشتر جذب تماشای زیبای خود می کند . نصب آسان تعمیر و نگهداری دوره ای به جهت شستشوی فیلتر ها ایجاد افکتهای زیبا با خروجی نازلهای لمینر قابلیت استفاده نازل ها به صورت تکی یا گروهی نیاز به سیستم کنترلی و تجهیزات الکترونیکی ساده امکان استفاده از پمپ های دور متغییر به صورت تکی و یا گروهی برای اجرای افکتهای پویای

 

 

 

نازل کف خشک جت پران : این نازل بر روی خود یک نازل جامپینگ جت نصب دارد و برای استفاده در آبنماهای خشک طراحی شده اند. نازل جمپینگ جت کف خشک تمام امکانات نمایشی نازل لمینر کف خشک را دارد می تواند آب را به صورت يک ميله سهمی شکل، کريستالی و شفاف درآورده و با کمک سیستم برش آب که در روی هر نازل نصب شده است ، کمان های آبی زيبایی با طول و اندازه های مختلف به صورت منقطع و یا پیوسته ایجاد نماید و شکل کمان آب را تا زمان فرود حفظ کند. نصب آسان تعمیر و نگهداری مداوم و دوره ای نیاز به سیستم لوله کشی و تاسیسات پمپاژ آب ایجاد افکتهای زیبا با خروجی نازلهای لمینر و جمپینگ جت امکان تولید افکتهای پویا و داینامیک و حتی موزیکال ساده نیاز به سیستم کنترلی و تجهیزات الکترونیکی حرفه ای برای کنترل پرش در مقاطع خروجی آب از نازل.

 

 

تهیه کنندگان: مهندس محمد مددی - مهندس مرجان نبی یان - مهندس مهران درویش

 

 

شرکت آبنما جی اس او فانتین

کيفيت را به قيمت بخريد

 
 
 
 
 
 

نظرات

برای ارسال دیدگاه باید وارد سیستم شوید!

امکان سفارش بیشتر از موجودی انبار نیست لطفا یکی از موارد زیر را انتخاب نمائید

تعداد موجودی انبار تعداد است لطفا یکی از موارد زیر را انتخاب نمائید

افزودن به سبد خرید

X