آبنما موزیکال پکیج ها و کاربردها

آبنمای موزیکال

آبنمای موزیکال به طور کلی به آبنمایی اطلاق می شود که ترکیبی از حرکت آب با موسیقی و نورپردازی به صورت هماهنگ موزون با هم اجرای نمایش می کنند. به عبارت دیگر ارتفاع فواره و جهت پرتاب آب آنها با توجه به قطعه موسیقی در حال پخش به وسیله سیستم های رایانه ای ویژه ای تحت کنترل، تغییر می کند و با نورپردازی هماهنگ با آن، حرکاتی جذاب و سرگرم کننده از آب را به نمایش می گذارد. این نوع آبنماها با یک سناریوی از پیش تعیین شده برای زمان مشخص و محدودی به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه و یا مناسبتی به اجرای رقص آب همراه با نور و موسیقی می پردازند.

 

 

 

پکیج آبنمای موزیکال

آبنمای موزیکال به قدری جذاب، سرگرم کننده و هیجان انگیز است که حتی می تواند به یک جاذبه توریستی برای منطقه مورد اجرای خود تبدیل شود که سالانه افراد زیادی را به خود جلب کند. از آنجا که این آبنما معمولا در اندازه بزرگ ساخته و ایجاد می شود و همچنین هزینه بالای تجهیزات و ادوات خاص در برپایی آن نقش زیادی دارد، معمولا آبنمای موزیکال به درخواست شهرداریها، سازمان های دولتی، مدیریت پارکها، هتل ها، مجموعه های تجاری، تفریحی، ورزشی و یا مجتمع های مسکونی بزرگ، ساخته و اجرا می شود.

از آبنماهای موزیکال معروف جهان می توان به:

  1. آبنما بلاژیو شهر لاس وگاس در کشور آمریکا
  2. آبنما موزیکال برج خلیفه در شهر دبی در کشور امارات متحده
  3. آبنما تصویری و موزیکال دنیای رنگ ها در کالیفرنیا
  4. آبنمای جهانی لوته در کره جنوبی
  5. آبنمای دادایفو در کره جنوبی

 

 

 

آبنما موزیکال پارک ملت تهران

 

از آبنماهای معروف موزیکال ایران می توان به:

  1. آبنمای پارک ملت تهران
  2. آبنمای دفاع مقدس تهران
  3. آبنمای دفاع مقدس همدان
  4. آبنمای پارک نوروز تهران
  5. آبنمای بوستان جهان کرج

تعدادی از این دسته از آبنماها می تواند به صورت پکیج های آماده آبنما موزیکال، در اختیار کارفرما قرار بگیرد که علاوه بر سرعت بخشیدن در مرحله به اجرایی در آوردن آبنما، یک استاندارد کلی نیز برای آن ایجاد می شود که افکت های مشخصی را به نمایش می گذارد علاوه بر اینها تا حدودی هم صرفه جوی در هزینه ها را در بردارد. در این مقاله ما قصد داریم تعدادی از افکت های پر طرفدار که در بخش آبنماهای موزیکال کاربرد فراوانی دارند و داخل آبنمای موزیکال نصب می شوند به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

 

 

 

آبنمای شهری موزیکال یوفو

آبنما موزیکال یوفو

 

آبنمای شهری موزیکال یوفومی تواند چندین افکت ایجاد نماید و در گروه فواره های حرکتی دسته بندی می گردد و قابلیت پرتاب آب در جهت های مختلف را دارا می باشد و به واسطه شکل و نوع آب خروجی از نازل ها، افکتی به شکل بشقاب پرنده یا عروس دریایی را تداعی می کند از این جهت نام یوفو یا بشقاب پرنده، برای این آبنمای موزیکال برگزیده شده است. برای نصب این پکیج به حوض آبی به قطر حداقل 15 متر نیاز داریم.

این پکیج از دو بخش مکانیکی و الکتریکی کاملا حرفه ای تشکیل شده است که بخش مکانیکی آن شامل بیش از 30 عدد نازل کمت قابل حرکت که در محیط دایره ای شکل آبنمای یوفو قرار گرفته اند و یک نازل بلند زن که در مرکز این دایره قرار دارد می باشد. برای هر نازل حرکتی یک عدد شیربرقی در نظر گرفته شده است که جریان آب را قطع و وصل می کند و همچنین هر یک از نازلهای حرکتی دور پکیج، دارای مفاصل مکانیزم حرکتی می باشند که توسط یک موتور گیربکس مرکزی با کلاس کاری IP68 کاملا مستغرق در داخل آب، حرکات مورد نظر نازل های حرکتی را ایجاد می کند. از دیگر اجزای تشکیل دهنده این سیستم، می توان به سه عدد پمپ آب و تعدادی چراغ آبنما LED اشاره کرد. بخش الکتریکی این پکیج آبنما شامل سیستم کنترل، سیستم سویچینگ، تغذیه، شیربرقی و چراغ، سیستم سخت افزاری و نرم افزاری مستقل به صورت یک پکیج کامل در داخل ساختمان کنترلی و دورتر از سیستم مکانیکال نصب می گردد.

 

 

 

آبنما موزیکال والتزینگ

آبنمای موزیکال والتزینگ

 

آبنما شهری موزیکال والتزینگ که در گروه فواره های حرکتی دسته بندی می گردد، می‌تواند حرکت رقص والتزینگ را توسط نازل‌ها و آب خروجی از آنها به وجود آورد که به صورت تکی و یا با دیگر افکت‌ها قابل استفاده می‌باشد. در این افکت تمامی نازل ها که به مفاصل حرکتی اتصال دارند، توسط یک موتور گیربکس مستغرق IP68 حرکت خطی ایجاد می کند و با میله راهنما تمامی نازل ها را به سمت جلو و عقب حرکت می می دهد و در صورت استفاده از دو خط نازل می تواند آنها را در جهت معکوس حرکت دهد. این پکیج می‌تواند در داخل استخر و یا دریاچه نصب گردد.

 

 

 

افکت آبنما موزیکال چیسینگ

آبنما موزیکال چیسینگ:

 

افکت آبنما موزیکال چیسینگ در گروه فواره های ثابت و بدون حرکت دسته بندی می گردد که از قرار گیری نازل های کمت که در کنار هم در یک ردیف به صورت خطی صاف و یا کرو با قابلیت کنترل خاموش و روشن هر یک از فواره ها توسط شیربرقی یا شیر وریو جت و یا پمپ، تشکیل شده است که با خاموش و روشن شدن به ترتیب فواره ها مطابق سناریو تعریف شده، می تواند به صورت دنباله دار یکی بعد از دیگری با سرعت قابل تنظیم حرکت مارگون را به نمایش بگذارد و برنامه های زیبای ریتمیک و یا در صورت نصب سیستم صوتی همراه با موزیک در مدت و زمان مشخص را اجرا کند. به همین دلیل می توان این افکت را آبنمای موزیکال نیز نام گذاری کرد. این پکیج از دو سیستم مکانیکی و الکتریکی تشکیل شده است. سیستم مکانیکال افکت چیسینگ جت می تواند شامل 60 عدد نازل با شیر برقی، 2 عدد پمپ،60 عدد چراغ ال ای دی IP68 می باشد. قابلیت ساخت طبق سفارش با ابعاد و اشکال مناسب برای محل مورد نظر و شامل سیستم کنترل، سیستم سویچینگ، سیستم سخت افزاری ونرم افزارها به صورت یک پکیج کامل در بیرون و در داخل ساختمان کنترلی و دورتر از سیستم مکانیکی نصب میشود. پکیج آبنمای موزیکال چیسینگ جت همراه با نرم افزار کنترلی حرفه ای با قابلیت ساخت و ویرایش و کارگردانی جدید همراه با 10 آهنگ کارگردانی شده طبق نظر کارفرما ارائه می گردد. که می توان نسبت به سفارش با ابعاد و اشکال مناسب برای محل مورد نظر آماده و نصب کرد..

 

 

 

پکیج بال پرنده

افکت حرکتی بال پرنده:

 

افکت بال پرنده در گروه فواره های حرکتی گنجانده می شود که حرکت نمايشی بال زدن پرنده را توسط آب خروجی از يک سری نازل به کمک يک موتور گيربکس مخصوص IP68 که کاملا در داخل آب مستغرق می باشد، شبیه سازی می کند. این افکت به صورت تکی يا گروهی و همراه با ديگر افکت ها در آبنماهای داینامیک و موزیکال قابل استفاده می باشد. پکيج آماده آبنمای بال پرنده از حدود 18 عدد نازل کمت، يک عدد پمپ آبنما، يک عدد موتور گيربگس IP68 و حدود 8 عدد چراغ (ال ای دی) تشکیل شده است. اين پکيج می تواند در داخل استخر، درياچه و يا خشکی نصب شود. ابعاد پکيج 1.2×1 متر مربع می باشد و حداقل فضای مورد نياز حوض آبنما جهت نصب و کارکرد این پکیج 2×8 متر مربع می باشد.

 

 

 

نازل چرخشی

افکت حرکتی چرخشی:

 

افکت چرخشی نیز در گروه فواره های حرکتی گنجانده می شود اما این حرکت به خاطر ماهیت ساختار نازل آبنما می باشد و نیرویی که از خروج آب از ۵ تا ۷ نازل به صورت زاویه دار بر آن وارد می گردد باعث حرکت چرخشی می گردد که نمایشی از رشته آبهای در هم تنیده را به وجود می آورد. در بعضی از انواع این نازل ها دو خروجی در بدنه کناری فواره قرار گرفته است که می توان توسط آنها میزان سرعت چرخس فواره را کنترل نمود. با این نازل شما می توانید با قیمت بسیار کم نسبت به انواع مشابه افکتی بسیار زیبا را داشته باشید.

 

 

 

پکیج کوهی

افکت کوهی:

 

افکت کوهی که از پر کاربردترین افکتها می‌باشد در گروه فواره های ثابت و بدون حرکت قرار داده می شود که شباهتی به شکل کوه دارد. این عمل توسط تعدادی نازل و با تنظیم ارتفاع آب خروجی از هر نازل به وجود می‌آید که به صورت تکی، گروهی و یا با دیگر افکت‌ها قابل استفاده می‌باشد. این افکت به صورت یک پکیج آماده از حدود 11 عدد نازل و 1 دستگاه پمپ حداقل تشکیل شده است که می‌تواند در داخل استخر و یا داخل دریاچه قرار بگیرد.

 

 

 

پکیج پر طاووس

افکت پر طاووس:

 

افکت پر طاووس در دو گروه افکت پر طاووس با فواره های حرکتی و فواره های ثابت ساخته و دسته بندی می گردد که نمایشی شبیه به شکل دم طاووس را توسط آب خروجی از نازل‌ها، شبیه سازی می کند و به صورت تکی، گروهی و یا با دیگر افکت‌ها قابل استفاده می‌باشد. این افکت به صورت یک پکیج آماده از حدوداً 30 عدد نازل، یک دستگاه پمپ و 15 عدد چراغ LED تشکیل شده است. قابل ذکر است افکت متحرک توسط مفاصل حرکتی و موتورگیربکس IP68 قابلیت باز و بسته شدن دم طاووس را ممکن می سازد. این پکیج می‌تواند در داخل استخر و یا دریاچه نصب شود.

 

 

 

پکیج بلندزن

افکت بلندزن:

 

افکت بلندزن که در گروه فواره های ثابت و بدون حرکت دسته بندی می شود، آب را به سمت بالا و به ارتفاع حدوداً 20 متر پرتاب می کند که به افکت آبنمای بلندزن شناخه شده است و به صورت تکی و یا با سایر افکت‌های آبنما، قابل استفاده می‌باشد. این افکت در قالب یک پکیج آماده که شامل 1 عدد نازل همراه با 3 عدد چراغ LED، یک دستگاه پمپ، یک مخزن آرام ساز و فیلترینگ می‌باشد، می تواند در داخل حوض آبنما، دریاچه و حتی به وسیله تجهیزات دیگر در خشکی نصب و استفاده شود.

 

 

 

پکیج گل

افکت گل:

 

افکت گل در گروه فواره های ثابت و بدون حرکت مکانیکی نازل ها، دسته بندی می گردد. پکیج آبنمای گل M100 افکتی شبیه به گل با ارتفاع چهار متر در یک، دو و یا سه طبقه را به نمایش می گذارد. این پکیج با رینگ به قطر 100 سانتی متر، کاربرد بیشتری در آبنماهای کوچک و متوسط دارد.

 

 

 

افکت کنارزن

افکت کنارزن:

 

افکت کنارزن در گروه فواره های ثابت و بدون حرکت مکانیکی نازل ها، دسته بندی می گردد. ین نوع پکیج می‌تواند آب را از یک سمت به سمت دیگر با یک زاویه قابل تنظیم، پرتاب کند که بیشتر مواقع از دو پکیج به صورت قرینه استفاده می‌شود. این افکت به صورت تکی و یا با دیگر افکت‌ها قابل استفاده است.

 

 

 

نازل ایرپاور

افکت ایرپاور:

 

این افکت در گروه فواره های ثابت و بدون حرکت مکانیکی در نازل ها دسته بندی می گردد. نازل ایر پاور یک نازل قدرتمند برای پرتاب آب به ارتفاع بالا می باشد این نازل با نیروی هوای فشرده حجم آب را به صورت یک انفجار از دهانه نازل در کسری از ثانیه به بیرون پرتاب می نماید که در اخر میله ای از قطرات ریز آب در آسمان پدید می آورد. این نازل معمولاً به صورت گروهی در کنار هم به شکل دایره، خطی و یا کرو نصب می گردد. که در صورت نصب گروهی، نازلها می توانند به صورت همزمان استارت شوند که یک حجم زیادی از آب به سمت آسمان شوت میشود و یا می تواند به صورت دنباله دار یکی بعد از دیگری با سرعت قابل تنظیم حرکت مارگون را به نمایش بگذارد. این جلوه ها می تواند درشب با اضافه شدن نور، زیبایی خارق العاده به این قدرت انفجاری در پرتاب آب بدهد. جالب است بدانید در آبنمای موزیکال برج خلیفه از این نازل استفاده زیادی شده است. بیشتر آبنماهای موزیکال معروف جهان مانند آبنمای برج خلیفه دبی و آبنمای بلاژوا در لاس وگاس آمریکا از این نوع دستگاه استفاده بی شماری در تولید افکتهای نمایشی زیبا از آب کرده اند. اما در کشورمان ایران، تا زمان تهیه و تنظیم این مقاله، پروژه ای با این نازل به اجرا نرسیده است.

 

 

 

نازل فواره آب و آتش

افکت فواره آب و آتش:

 

این افکت از نوع فواره ثابت و بدون حرکت نازل، دسته بندی می گردد. در این افکت، نور و آب و آتش با هم ترکیب شده بدین صورت که گاز درون آب تزریق شده و در انتها با بالای آب خروجی از فواره به صورت آتش خارج می شود و همچنین توسط پمپ های دور متغییر ارتفاع آب تغییر کرده و فواره آب و آتش توسط تزریق گاز در داخل آب و خروج گاز که به صورت آتش در انتهای آب خروجی نمایش داده می شود که توسط پمپ های دور متغییر ارتفاع آب خروجی فواره تغییر می نماید. این آتش توسط جرقه زن ایجاد می گردد.

 

 

 

نازل بمب آتش و فواره آتش

افکت بمب آتش:

 

این افکت با اینکه با آب کار نمیکند و تماماً از آتش جهت نمایش استفاده می کند به علت آنکه در آبنماها از آن زیاد استفاده می شود، در اینجا  به صورت مختصر به آن می پردازیم. این نازل با به بیرون فرستان حجمی از گاز به یکباره پس از یک وقفه کوتاهی که جهت فاصله گرفتن حجم گاز از منبع صورت می گیرد، توسط سیستم جرقه زن، در گاز خروجی آتش ایجاد می کند که حالت انفجار آتش کوچکی را به وجود می آورد. از این افکت در کنسرتها برای ایجاد هیجان و جلوه بیشتر به صحنه اجرا، بسیار استفاده می گردد.

 

 

 

نازل واتر اسکرین

افکت پرده نمایش:

 

نازل واتر اسکرین می تواند پرده عظیمی از آب رابه شکل نیم دایره روی سطح آب ایجاد کند. سطح روی این پرده آبی محل بسیار مناسبی برای اجرای تصاویر مولتی مدیا می باشد که به وسیله دستگاه پروجکشن ها و یا لیزر شو میتوان روی این پرده آبی تصاویر متحرک و ویدیوی یا اسلایدشو پخش و به نمایش گذاشت و حتی می توان با نور پردازی در شب بر روی این پرده برای انعکاس نور ملایم به محیط اطراف مانند یک چراغ بک لایت زیبا و بسیار بزرگ از آن استفاده کرد. در پروژه های مورد استفاده از این نوع نازل می توان به پروژه دفاع مقدس تهران، پروژه دفاع مقدس همدان و پروژه ایران مال که در داخل ایران نصب و به بهره برداری رسیده اند، اشاره کرد.

 

 

 

نازل آبنما موزیکال مولتی دایرکشن

چه نازل هایی مناسب آبنماها و پکیج های موزیکال هستند؟

نازل مولتی دایرکشن

با توجه به جذاب بودن آبنماهای حرکتی و موزیکال، جهت ایجاد افکت های متنوع تر با کمترین محدودیت یک سری نازل ها به صورت پکیجی که قابلیت حرکت در جهات مختلف و دارای نورپردازی مختص به خود هستند نیز تولید شده اند که از آن با نام نازل مولتی دایرکشن یاد می شود. این نوع، نازل های مدرن، تکنیکال و جذابی هستند که با موتورهای چرخشی حرفه ای خود می توانند آب را را در جهات، زوایای مختلف به صورت یک، دو یا سه محور در دسترس می باشد و از آنجا که طیف وسیعی از افکت و موسیقی های جذاب، نمایش فوق العاده ای را به بیننده هدیه می دهد، امروزه این نوع افکت، بسیار پرطرفدار بوده و توجه خاصی به آن شده است. این پکیج قابلیت نصب نازل های مختلف مناسب مانند نازل فینگر، نازل فن جت و نازل کمت را دارد که با استفاده هر کدام از این نازلها در این پکیج می توان نمایش متفاوتی از آب را داشت. سیستم کنترلی حاکم بر نازل های مولتی دایرکشن از نوع سیستم کنترلی DMX است. امروزه اکثر آبنماهای طراحی شده از این نوع سیستم کنترلی استفاده می کنند که یک گزینه ایده آل در دسته آبنماهای موزیکال می باشد. جالب است بدانید که در آبنمای موزیکال معروف برج الخلیفه تماما از نازل های مولتی دایرکشن و نازل ایرپاور استفاده شده است و در ایران در پروژه ایران مال از نوع تک محوره آن (سینگل دایرکشن) استفاده شده است.

جالب است بدانید که در آبنمای موزیکال معروف برج الخلیفه تماما از نازل های مولتی دایرکشن و نازل ایرپاور استفاده شده است.

 

 

 

کلام آخر

 

آبنماهای موزیکال در انواع، اشکال و اندازه های گوناگون ساخته و اجرا می شوند و از آنجا که پویا و بسیار سرگرم کننده می باشند، طرفداران زیادی دارند. از اینرو نوآوری های بسیاری در آن انجام شده و می شود. در این مقاله سعی شد تعدادی از پکیج های مورد قبول در این حوزه به شما عزیزان معرفی گردد. برای مشاهده محصولات بیشتر و دسترسی به اطلاعات بیشتر می توانید به سایت ما مراجعه فرمایید. تیم مجرب ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. از سفارش تا طراحی و نصب در کنار شما خواهیم بود. ما می توانیم مشاور خوبی بین شما و پیمانکاران آبنما باشیم.

 

تهیه کنندگان: مهندس محمد مددی - مهندس مرجان نبی یان

 

 

شرکت آبنما جی اس او فانتین

کيفيت را به قيمت بخريد

 
 
 
 
 
 

نظرات

برای ارسال دیدگاه باید وارد سیستم شوید!

امکان سفارش بیشتر از موجودی انبار نیست لطفا یکی از موارد زیر را انتخاب نمائید

تعداد موجودی انبار تعداد است لطفا یکی از موارد زیر را انتخاب نمائید

افزودن به سبد خرید

X