پرسش های محاسباتی

 

 

 

سوال و پاسخ و محاسبه آبنما

 

شما می توانید سوالات خود رادر زمینه آبنما برای ما ارسال کنید تا کارشناسان ما جواب آن را برای شما ارسال خواهند کرد در صورت کاربردی بودن سوالات همراه با پاسخ در این صفحه جهت استفاده دیگر دوستان قرار خواهد گرفت پس در ساخت این صفحه به ما کمک کنید .

 

 

 

سوال7: در صورت امکان نحوه انتخاب و کاربری نازل های جمپینگ جت و لمینر را توضیح بیشتری دهید؟

پاسخ6: نازل جمپینگ جت و لمینر که به نام های نازل جت پران و نازل کریستالی همشناخته می شوند. به صورت یک دستگاه نازل ارائه می شود که باید پمپ و تابلو برق و حتی سیستم کنترل و دیگر  لوازم و متعلقات به صورت جداگانه تهیه ونصب شود. می توان گفت نازل لمینر اب را به صورت کمان ثابت به شکل میله ای شیشه در می اورد. و می توان اب را به داخل یک ظرف دیگر پرتاب نماید نازل لمینر می تواند در داخل حوض آب و یا در خارج  از آب در محلی خشکی  نصب نمود. نازل جمپینگ جت به علاوه تمام امکانات نمایشی یک لمینر یک وسیله کات کننده که اب را داشته و می تواند کمان ابی پرتاب شده را  به صورت برشهای و مقاطع بریده و کرمی شکل در آورد که توسط یک برد کنترلی مانند( PLC ) یا ( DMX ) برنامه ریزی و کنترل نماید. قابل ذکر است بعد از  برش اب توسط سیستم برش جمپینگ جت  آب خارج شده برگشت داده می شود و به بیرون می ریزد که این عمل در تمامی جمپینگ جتها متداول است و باعث می شود که بیشتر جمپینگ جت ها در دا خل آب نصب شوند. ( قابل ذکر است  محصول جدید این شرکت با نام  نازل جامپینگ جت فلش 16t-DMX  که قابلیت نصب در مکانهای خشک را دارند)

در انتخاب نازل جمپینگ جت و یا لمینار  باید به دو عامل  مهم توجه کرد چرا که این دو عامل  با عث بزرگ شدن ابعاد نازل و همین طور بالا رفتن مواد و هزینه ساخت نازل ها می شود

  1. محل قرار گیری نازل های خارج از محیط های با وزش باد و یا باد خیز باشد در غیر این صورت مجبور به انتخاب نازل با قطر خروجی بیشتر می باشد تا در مقابل وزش و سرعت باد مقاومت بیشتری از خود نشان دهد.

  2.  ارتفاع و طول کمان که باید اب پرتاب و طی شود.

سوال6:نحوه قرار گیری نازل‌ها در سطح تراز آب به چه صورت می‌باشد؟

پاسخ6:برخی از نازل‌ها به طور کامل در آب قرار می‌گیرند که به انواع مستغرق معروف هستند. بعضی از نازل‌ها خارج از سطح آب نصب می‌شوند و می‌توان در خارج از سطح آب در آبنماهای خشک استفاده گردد. دسته‌ای دیگر نیز وجود دارد که قسمتی از نازل داخل آب و قسمت دیگر آن خارج از سطح آب قرار می‌گیرند که میزان خارج و داخل شدن بدنه نازل درآب در خروجی آن تاثیر فراوانی می گذارد که جهت اطلاع بیشتر به کاتالوگ نحوه نصب نازلها مراجعه شود.

 

سوال5:سلام ایا با محاسبه دبی و هد از کاتالوگ محصولات شما میتوانم نازلهای موجود را از بازار تهیه کنم و این اطلاعات چقدر به هم نزدیک هستند؟

پاسخ5:برخی از نازل‌ها موجود در بازار از استاندارد خاصی پیروی نمی کنند و مقطع خروجی نازلها یک عدد صحیح و ثابت در کل نازلها نیست و دارای ضخامت و وزن کم و با اختشاش زیاد و با کیفیت کم در خروجی می جهت کاربردی بودن محاسبات صورت گرفته نازلها از شرکت معتبری تهیه گردد . جداول و نمودارهای محاسبات این شرکت مخصوص محصولات تولیدی این شرکت می باشد.

 

سوال4:با سلام انتخاب مدل پمپی برای مشخصات ذیل: 60 عدد نازل کومت (12t-25) نوع ارتفاع پرتاب مد نظر هر نازل 3 متر و قطر رینگ 7 متر با لوله گالوانیزه در صورت امکان فرمول محاسبات پیوست گردد. با تشکر از حسن توجه ؟

پاسخ4:این محاسبات کمی تخصصی است و جهت آشنای و استفاده از جدول توضیحات به صورت ساده بیان می شود با داشتن وانتخاب نوع نازل Nozzle:12t ، تعداد نازل PCS.Nozzle=60 ، ارتفاع پرتاب h=3m می توان با مراجعه به کاتالوگ این شرکت و قرار دادن پارامترها در جدول مقدار Q=58.61 litr/MIN دبی آب لازم برای یک نازل با خروجی 12میلیمتر و با ارتفاع پرتاب 3 متر بدست می آید که با ضرب در تعداد نازلها Q=58.6*60=3600l/min*60=216000 l/hr Q=216m3/hr دبی کل مورد نیاز شما بدست می آید و هد مورد نیاز پمپ با اعمال ضریب 2 در ارتفاع پرتاب آب Hed=3m*2= 6mبدست می آید. قبل از انتخاب پمپ باید نوع سیستم پمپاژ مناسب که در این بحث دو نوع بیان می شود یکی را انتخاب کرد. در نوع اول: پمپ زمینی که نیاز به موتورخانه و سیستم لوله کشی دارد و در نوع دوم: پمپ شناور که در داخل آب نصب می گردد که در صورتی نبود فضای موتور خانه از پمپ های شناور مخصوص آبنما استفاده کنید که با مراجعه به سایت در قسمت محصولات درصفحه پمپ ها می توان نوع پمپ را انتخاب کرد و با توجه به دبی مورد نیاز در محاسبات پیشنهاد می شود از 2 عدد پمپ با مشخصات (pomp pro model (Q120-h10-kw5.5 استفاده گردد . حداقل سایز رینگ وکلکتر انتخابی برای این نوع با این تعدادنازل و 3-4 اینچ می باشد. در انتخاب پمپ با دیگر برندها به نمودار دبی و هد توجه شود. قابل ذکر است شما نازلی با قطر خروجی 12 میلیمترانتخاب کردید که در صورت تغییر سایز خروجی آب نازل حاصل محاسباتی هم تغییرات فراوانی می کند و در هزینه تاثیر زیادی می گذارد.

 

سوال3:نحوه محاسبه و انتخاب پمپ مناسب برای یک فواره چگونه است؟

پاسخ3:ابتدا میبایست با مراجعه به کاتالوگ محصولات شرکت GSO نوع نازل ویا فواره مورد نظر را با توجه به سایز و دهانه خروجی آب نازل که با T نشان داده شده است همراه با جستجوی و انتخاب ارتفاع پرتاب آب ( ارتفاع پرتاب عمودی آب توسط نازل با واحد متر) در کاتالوگانتخاب کنیم و دبی مورد نیاز را برای یک نازل از جدول با واحد( لیتر بردقیقه= L/m ) استخراج میکنیم . واضح است که در صورت وجود بیش از یک نازل، باید تعداد نازل‌ها را در دبی یک نازل ضرب کرد تا دبی کل لازم پمپ بدست آید. مرحله دوم : جهت محاسبه هد پمپ کافی است عدد ارتفاع پرتاب آب را در ضریب افت فشار ناشی از اتصالات ضرب کرد. ضریب افت فشار بسته به تعداد اتصالات قرار داده شده در مسیر قالبا از 1.2 تا 2 انتخاب می گردد . (Head) لازم پمپ هم با واحد متر (m)بدست می آید. تذکر :شایان ذکر است که در هنگام خرید باید به تامین دبی در هد مورد نظر در نمودار پمپ توجه ویژه داشت.تا پمپی با تامین دبی و هد مورد نظر خریداری گردد.

 

سوال2:پمپ‌های مستغرق و شناور مورد استفاده در آبنماها با پمپ‌های بازار داخل چه تفاوتی دارند؟

پاسخ2:در صنعت آبنما به دلیل وجود برخی از نازل‌ها و گروهی از فواره‌ها نیاز به پمپی با دبی بالا و ارتفاع پرتاب آب می‌باشد که غالب پمپ‌های موجود در بازار داخل دقیقا برعکس مسئله مطرح شده (دبی پایین و هد زیاد) عمل می‌کند. برای برطرف نمودن این نیاز دو راهکار وجود دارد، راه اول این است که از چند پمپ با دبی کم که در بازار داخل نیز بسیار یافت می‌شود، استفاده نماییم که در این صورت پیچیدگی‌ها و صعوبت نصب و نیز هزینه‌های تعمیر و نگهداری تحمیل می‌گردد و از مطلوبیت طرح می‌کاهد. راهکار دوم و منطقی‌تر استفاده از پمپ‌های مخصوص آبنما می‌باشد که این شرکت یکی از تامین کنندگان این نوع پمپ‌ها می‌باشد

 

سوال1:پمپ های مورد استفاده در آبنماهای موزیکال از چه نوعی و دارای چه ویژگی‌هایی می‌باشند؟

پاسخ1:به طور کلی پمپ‌های مورد استفاده در آبنمای موزیکال در دو دسته زمینی و مستغرق قرار می‌گیرد؛ که جهت استفاده از پمپ‌های زمینی نیاز به استقرار موتورخانه و به تبع آن سیستم لوله‌کشی می‌باشد اما در صورت استفاده از پمپ‌های شناور یا مستغرق (زیر گروه کف‌کش‌ها می‌باشند) که در داخل آب قرار می‌گیرند، نیازی به موتورخانه، لوله‌کشی و اتصالات زیاد نیست که از جمله ویژگی‌های پمپ‌های مستغرق به حساب می‌آید و از این حیث شرکت GSO در بیشتر تولیدات خود از پمپ‌های مستغرق استفاده کرده است. همچنین پمپ‌های مورد استفاده در آبنماهای موزیکال می‌بایست قابلیت حداقل ده بار روشن و خاموش شدن در یک دقیقه را داشته باشند.

نظرات

برای ارسال دیدگاه باید وارد سیستم شوید!

امکان سفارش بیشتر از موجودی انبار نیست لطفا یکی از موارد زیر را انتخاب نمائید

تعداد موجودی انبار تعداد است لطفا یکی از موارد زیر را انتخاب نمائید

افزودن به سبد خرید

X