عوامل مهم در طراحی آبنما

 

عوامل مهم در طراحی آبنما در قدم اول

در سراسر دنیا طراحان حرفه ای هر کدام روشی خاص خود، برای طی کردن روند طراحی دارند، که این روش ممکن است در خصوص هر پروژه و هر موضوع جدید دستخوش تغییراتی شود. سال ها تجربه کار و درگیری با پروژه های مختلف تجربیاتی را در اختیار ما گذاشته تا بتوانیم برای طراحی یک اثر راه های متنوع و مخصوص به خود داشته باشیم و لی برای شروع کار به چند  ایتمک مشترک و مهم در طراحی آبنما نیاز می باشد. که در عنوانهای زیر از انها نام برده و در ادامه  هر عنوان  به اختصار توضیح داده خواهد شد.

 

عوامل مهم در طراحی آبنما :

  1. تعریف و تشریح موضوع پروژه ( شناخت خواسته های کارفرما)
  2. جمع آوری اطلاعات و شناخت سایت (زمین) پروژه
  3. شکل گیری کانسپت و ایده های طرح
  4. طراحی آبنما فضای سبز و حوض و بستر آبنما
  5. ترسیم و ارائه مدارک و نقشه ها (پلان، برش، نما، حجم سه بعدی)
  6. تست شده

 

 

 

1-تعریف و تشریح موضوع پروژه ( شناخت خواسته های کارفرما)

اولین مرحله از کار طراحی آبنما کسب اطلاعات در خصوص خواسته های کارفرماست. قبل از هر چیزی طراح باید بداند کارفرما از ایجاد فضای مورد نظر خود چه سیاست و چه توقعاتی دارد؟ بنابراین سوالاتی که به وجود خواهد آمد این است که:

  1. مراجعه کنندگان فضا مورد نظر چه کسانی هستند؟
  2. برای چه فضایی و. با چه نوع کاربری  آبنما طراحی شود؟
  3. خواسته های ویژه و سیاست های کارفرما کدامند؟
  4. سرمایه مورد نظر برای ایجاد آبنما چه مقدار تعیین شده است ؟
  5. ....
 

 

2-جمع آوری اطلاعات و شناخت سایت (زمین) پروژه

ابعاد ، همسایگی ها ،جهت گیری جغرافیایی شرایط اقلیمی هر منطقه به خصوص جهت باد و بارندگی و دسترسی های آن،میزان عبور و مرور پیاده و سواره و شرایط کالبدی (فیزیکی)، فرهنگی و اجتماعی محل قرارگیری زمین پروژه مورد بررسی قرار میگیرد.

 

 

3-شکل گیری کانسپت و ایده های طرح

با توجه به تجزیه و تحلیل لیست اطلاعات به دست آمده از هر بخش، سلیقه و نقطه نظرات کارفرما ،طراح کانسپت اولیه (مفهوم کلی) طرح را ارائه میدهد

 

 

4-طراحی آبنما لنداسکیپ و حوض و بستر آبنما

پس از ارائه کانسپت ، طراح تصویر ذهنی خود را با استفاده از نرم افزارها مربوطه همانند 3DMAX ,CAD,...   و نرم افزارهای تخصصی آبنما  مانند DEPENCE شبیه سازی کرده ، انیمیشن و نوع حرکت آبنما را در اختیار کارفرما خواهیم گذاشت

 

 

5-ترسیم و ارائه مدارک و نقشه ها (پلان، برش، نما، حجم سه بعدی)

پس از تایید طرح توسط کارفرما نقشه های اجرایی (پلان ،نما،مقطع ) و جزییات طرح در دو مرحله فاز 1 و 2 توسط متخصصین ترسیم می گردد. و شاید شما به عنوان طراح  پروژه ایده و یا ایده های جدیدی را در طراحی خود داشته باشید و نیاز به استفاده از محصولات و یا ایده های خاصی دارید که ان محصول و یا ا« ایده از قبل ساخته و یا مشابه سازی نشده است. شما می توانید به راحتی از متخصصین مربوطه برای ساخت و طراحی محصول استفاده نمایید تا شما را  در راه رسیدن به هدف تان نزدیک نمایند.

 

 

نظرات

برای ارسال دیدگاه باید وارد سیستم شوید!

امکان سفارش بیشتر از موجودی انبار نیست لطفا یکی از موارد زیر را انتخاب نمائید

تعداد موجودی انبار تعداد است لطفا یکی از موارد زیر را انتخاب نمائید

افزودن به سبد خرید

X