آبنمای جوول چانگی

 

آبنمای جوول چانگی :

 

طراح : Moshe Safdie

سال اجرا : 2019

محل اجرا : سنگاپور

 

آبنمای جوول چانگی Jewel Changi که بلندترین آبنمای سرپوشیده جهان نیز می باشد و با نام  Rain Vortex یا گرداب باران خوانده می شود که در سال 2019، با باغهایی در بیش از چهار طبقه که به صورت دره ای جنگلی می باشد به همراه هتل، سینما و فروشگاههای متنوع پوشاک، مواد غذایی و ... افتتاح شده است و هر سه دقیقه یکبار قطار ترانزیت را می بینید که از مرکز گنبد عبور می کند.

 

این آبنما به ارتفاع 40 متر (130 فوت) مقدار آبی به اندازه 500 هزار لیتر را که از سقف گنبدی شکل این مجموعه سرازیر و به این آبنما وارد می شود  را پمپ می کند که معادل 20 درصد آب داخل استخر المپیک است.

 

آب این آبنما، از پشت بام به صورت آزاد سقوط می کند اما پس از رسیدن به سطح زمین برای جلوگیری از پاشش آب به اطراف از یک پوشش شیشه ای  دیوار مانند عبور می کند.

 

این آبشار در روز به علت طراحی زیبای آن بسیار چشمگیر و در شب با توجه به نور پردازی و صدا گذاری حرفه ای آن بسیار جالب توجه و دیدنی می باشد که همه روزه از ساعت 7:30 دقیقه بعد از ظهر تا ساعت 12:30 صبح اجرا می گردد.

 

 

جوول چانگی Jewel Changi یک مرکز خرید و سرگرمی با مزمون طبیعت، که نمای خارجی آن از جنس فلز (آلومینیوم و استیل) و شیشه ساخته شده است، می باشد که در حاشیه  فرودگاه چانگی سنگاپور در زمینی به مساحت 3.5 هکتار واقع شده که به سه ترمینال مسافربری این فرودگاه پیوند خورده است.

 

این سازه با یک ساختار دایره ای شکل که شبیه به یک دونات است ساخته شده و آب از لبه دهانه دهلیز مدور درمرکز آن به سطح زمین، در داخل مرزهای شیشه ای سقوط می کند .

 

 

 

نظرات

برای ارسال دیدگاه باید وارد سیستم شوید!

امکان سفارش بیشتر از موجودی انبار نیست لطفا یکی از موارد زیر را انتخاب نمائید

تعداد موجودی انبار تعداد است لطفا یکی از موارد زیر را انتخاب نمائید

افزودن به سبد خرید

X